Tuesday, March 24, 2009

rampasan berkuatkuasa..

Hari ni nak tahu pe yang aku dh buat..RAMPAS ALAT MAKE-UP STUDENT FORM 1...
kecik2 dh pandai make up..aku lu mase form 1 tak reti2 pun nak tempek2 bdak kat muke..smpai terbakar kulit muke aku nie kes takde perlindungan UV..ceewwaahhh..

tp pe pentingnyer make up klu blaja pun tak reti2 lagi..
pe gunenyer make up klu muke dak tu ttp tak cantik2 jgk..<---jahatnyer mulut aku nie..
pe gunenyer make up klu asyik duk perabis duit mak bapak je..<---tak kecian langsung

pdahal majority of my students comes from poor family..parents depa kejenyer hanya penoreh getah je..tak ke kesian..mak ayah bangun se awal pg menoreh getah utk anak2 meka..tp pe blasan utk mak ayah mereka??

ade sorang mak ni punyela merayu mintak tlng pd aku suh bentuk anak die jd bek..sbb mak n ayah die bkn org senang tp ssh..tp anak die wut dajal je selalu...sedih aku dengar..ni la perangai kebanyakan bdk2 felda..mmg ssh nak nmpk student yang btol2 fokus pd study utk bantu familinyer...

nape tak jdikan Madihah bdak bijak SPM 2008 sbg role model dieorg hah??Madihah dr famili yang ssh sgt..tp die tabah n belajar rajin2 utk tolong mak ayah die..haih..mcm2 anak2 murid aku nie..pening kepala dibuatnyer..

0 comments: