Wednesday, April 1, 2009

KMPh dalam kenangan

~PF 20 KMPh 2003~

Bile tgk pic kat atas nie...teringat aku ngn kenangan2 di matrikulasi pahang dulu...haih...bnyknyer kenangan pahit n mnis tercipta kat sini....kat sini aku mula merangkak mengenal dunia...dulu dunia aku cume kampung aku aje...bile kuar dr umh aku...semenyer berubah...semenyer jd len...tp tu semua buat aku matang....kan pengalaman mematangkan kite dr segala aspek...

---> cube teka aku yang mne stu??cr muke yang paling skema n baik..tu la aku...aih..aku de bnyk pics mase matrik..tp nth kat mne dh aku smpan...klu tak leh masukkan lam nie

tp seriously...bnyk bende aku belaja kat sini...
~belajar mengenal kwn yang berlainan negeri
~perubahan dialek...smpi berbelit lidah aku utk ckp bahasa melayu yang btol..selama nie ckp loghat kelantan je kan...
~mase kat matrikla aku, aku mula berjinak2 lam bisnes bus...i mean charted bus...setiap musim cuti..konfem penuh customers aku baik yang ttp n bru dtg cr aku..nak tmpah tiket..
~tp aku nak bkak bisnes nie bknnyer keje yang snang n bkn kaya...sbb aku penah nangis n perit sbb kene cover seats yang kosong mase mula2 aku stat bisnes nie....tp lps tu semenyer penuh...alhamdulillah
~dn ia berkembang semasa di upc tp takdela besar2an ...kecik2 aje... =)
~kat KMPH nie aku jd semangat utk belajar...rajin study..mungkin sbb rumet aku org cina...kuat btol study..smpi aku terikut2 nak berlumba ngn die...1st sem aku tinggi dr die...tp 2nd sem die tinggi dr aku...haih...=)
~aku rindukan kwn2 aku di matrik especially djah(dpn skali orgnyer yang duduk kt bwh tu)....mana die skng eh..asyik menghilang aje dr aku....diala tmpt aku mengadu mslh aku bek dr pakwe ke pape je la mase matrik lu..hahaha...
~hah de satu lagi kenangan kat sini...mula mengasah bakat lam bidang pengacaraan...nie pun cik/puan aida(pensyarah dinamika kemahiran yang bitau)..pastu sempat la handle majlis yang agak besar jgk smpi de vip dtg kat matrik tu...Malam Bulan Patriotisme klu tak silap aku...
pas majlis nie...ramai plak yang jd SA aku...kuang..kuang..<--pacan tol
~pe lagi ye...hah..mase kat sini aku mula belajar mkn ikan keli goreng ngn masak tempoyak ikan patin....ish beshhhnnnyyyerr...hehehe

p/s: mood aku dh okey dh skng nie...sbb aku dh nangis puas2 dh td...muehehehe..=(

0 comments: