Tuesday, April 21, 2009

Mkn..mkn..mkn...

Hari ni kan asyik mkn je..pg mkn nugget..pastu kat skolah de mkn2 skit..sbb de sorng cikgu msak mee goreng...tp mkn skit je la,sbb dh bekfes dh kat umah...pastu terase dhaga,ajak kak asni,kak nira n kak syida minum..so p la kantin.ingt nak minum je..tp terlajak plak..beli kuih plak dh..tu pun rm2..hahaha..

then,mase on da way nak balik umh pas abis sekolah..terasela nak mkn ikan msak asam pedas.so,aku belokkan kete p kedai yg jual ikan..beli la brg2 skit +ikan utk msak nyer...

eh,blom smpi umah, terase nak mkn buah jambu ngn asam plak...so berhenti la kat hentian perah..beli 2bungkus..hehehe..
balik umah,ingt nak berehat jap sblm masakkan..tp,org kat kg cal suh fax dokumen2 skng jgk..so,p la kdai jap..

dah setel semua..perut dh berkeroncong ni..lapo..mintak diisi...tp sesampai je,jiran sblh umh mintk tlng amik anak die kat skoloh...aku dgn berat hati p la jgk..kesian jgk...nak membantah tak snggup..penat la beb..dh la perut pun lapo..tp thn je la..bile dh setel semenyer..aku pun stat la masak...dn inila hasilnya
(sila tgk pic di bawah ini)


~asam pedas ku~

bertambah2 nasi..kenyang giler2 skng nie...aku gune ikan bese je..satu umah berbau belacan..hahaa..
esok, terase nak wut ikan taucu plak..nak abiskan stok ikan yang aku beli td..sekilo tu..bnyk seyh..(alamatnyer minggu nie mkn ikan je..hikhik)

p/s:rase syok sgt mengajar hr nie..sbb aku nampak de perubahan utk kelas english aku..especially klas last skali...dieorg skit2 dh pham perkataan dlm english..Alhamdulillah.

2 comments:

Anonymous said...

bila nak buatkan sy pedas ni??

NooR AzNa AwAng said...

pe yang pedas tu?