Friday, May 29, 2009

MoraL ValUe For TodaY..

Banyak betul kejadian yang terjadi hari ni selain dr kes hari guru..sepatutnyer hr ni aku kene hepi dan bersuka ria..tp disebabkan kerana aku ni CIKGU.....dpt job on da dot pun..kene relakan..even mase tu kite mmg teruja tahap bagai ahh nak smbut hr guru..yela first time disambut sgt seorng gur..nak tak nak terpaksala ku korbankan segalannya..bak kata seniman Allahyarham P Ramlee.."berkorban apa saja,harta dan juga nyawa"...so korban je la azna..taun dpn leh smbut lgik..ko kan cikgu..hahaha..konon2 nk bg semangat ar tu

seriously mmg aku jeles giler ar kat kwn2 aku sbb dieorg leh smbut hr guru...tp aku?? takkkk...terpaksa kene hntr budak di ceruk Lawin Utara utk kuiz mutiara bahasa inggeris..compete antara bdak2 felda...dalam ht Allah saja yang tahu betapa aku tak puas hati ngn kptsn yang dbuat oleh org atasan...punyala memberontak...tp aku diamkan aje..aku ni org bwhan je..manakan mampu nak protes mcm tu je...kang tak pasal2 habis prestasi aku dieorg sabotaj..huhu..g pun mmg aku lah org yang selayak2nya utk pegi hantar dak2 nie..sbb dieorg nak cikgu bi..so aku lah tu..since aku ni msh lagi pegang title "bujang"..nnti taun dpn aku nk buang title tuh(ecece..mcm ye2 je..pdahal calon pun takde lagi..ayat suspen ar konon)..aku nak letak title "married" plak..hah mase tuh jgnla sape kaco..aku sekeh la...muahaahaha..okey forget about it..aku nak cite sal hikmah disebalik kejadian nih...

so dgn keterpaksaan,aku hntrla dieorg...n tak disangka rupenyer aku ditakdirkan utk berjumpa dgn seorang hamba Allah yang cukup baik sekali...akak nie pengurus bhagian pendidikan di felda bersia ni...orgnyer sgt2la baik..n cukup2 peramah...mungkin mase aku kuar dr umh tadi aku langkah kaki kanan kot..n mungkin sbb aku duk bace ayat seribu dinar mase pas smyng subuh..or mungkin hikmah disebalik pengorbanan aku sbg seorng guru....akak tu ajak aku pegi ke jamuan hari guru kat felda ptgnyer tuh...pastu siap ajak aku p umh die utk kenduri kawin anak die nnti...mmg ye2 ar akak ni ajak...wah..baiknyer....

then, ptg td aku g la jgk..n kedatangan aku mmg disambut dgn baik oleh seme org felda n guru2(cume de 4org je cikgu)..pastu de mkn2 sket..mmg sepla duit mkn aku hr ni..pastu dpt hadiah lagi....pdhal bru je knal pg tadi.....Ya Allah terharunyer...then sblm blik akak tu bagikan aku buah kuinin plak....yang mmg aku dh kepingin sgt dh sbnrnyer....

see...can u see that..OMG..sesungguhnya Allah itu Maha Adil n Maha Mengetahui...apa yang terjadi pd aku hr ni betul2 wut aku terkejut dan bersyukur sgt sbb dpt knal ngn org yang baik2...dn mne tahu kek g dpt offer cikgu tuisyen kat felda tu..de jgkla duit lebihnyer pasni...hehehe...

0 comments: