Sunday, June 7, 2009

KeJaDiaN Di KaMpUng

Ni sambungan drpada episod cite saka lg sbnrnyer...tak abis lagi cite neh klu korng nak tahu...opsss tok aku mmg dh tak meracau dh la..cume de la sedikit kisah yang aku nak selit kan utk hari2 sblm kejadian tok aku diganggu oleh saka..

smlm aku pegi la umah tok aku same ngn mak aku..saje nak temankan mak sedara yang duk sorang kat umah tu sambil2 nak p jenguk tok aku skali....takdela rase pape mase aku p umh tok aku..cume tu la bile kite duk teringat cite2 yang mak aku bgtau hr tu..meremang jgkla bulu tengkuk neh..hahaha..

tp org ckp klu kite takut..makin suke la bende tu kaco kite...hehehe..mak teh aku de cite sbnrnyer dh perasan dh perubahan tok aku neh mase kuar dr wad lagi..tok aku suke bngun lewat2 mlm pastu duk ckp sorang2..mak teh aku ckp suara tok aku mase tu dh bkn suara die dh..tp mak teh aku pk sbb sakit kot tu yang jd garau semacm..so ignore je la kan...then kmudian mak aku menambah plak..sbb mak aku pun de jgk dtg jage same ngn adik aku di mlm berikutnye..mmg de perubahan suara nyer...pastu asyik dgr tok aku duk ngomel sorng2 wktu mlm2..mak aku jenguk takde pape pun kat sekitar tmpt tok aku tido tuh...ha..mak aku ckp dh seram sejuk dh mlm tu..mmg duk bace ayat quran tak abs2...

nie de sedikit sedutan dailog yang aku dgr smlm...kejadian ni jd mase tok aku dirasuk oleh saka tuh...

--->mase kjadian mak ngah aku nk bg ubat dkt tok aku n tibe2 tok aku tempis tangan mak ngah aku..menjerit le kwn neh..hehehe

tok: aku nak pegi dh..aku nk pegi dh..takde sape nk jage aku..
sepupu 1:heiii(jerkah)...klu mu nak pegi..pegila..jgn mu duk kaco tok aku..
sepupu 2: mek ngucap mek...ngucap...
(pas disuruh mengucap..mkin marah benda tuh)


duk lame kemudian..reda sket...mak teh aku cal ayah n mak aku..sesampai je parents aku kat umah...jadi balik...

tok: tuan aku mampus dh..tuan aku mampus dh...aku mari dr kg sane neh...
(pastu abah aku duk dkt tok aku nk tanye)
abah: mu asal mane neh?
tok: aku tak nak cite eh...
abah: klu mu taknak cite..aku tau doh eh...
(part ni mmg part kelako..seyesss...mak teh aku ckp nak gelak tgk abah aku duk bersoal jwb ngn makhluk tuh)

then..tak menjadi jgk..tu yang ayah aku p panggil ustaz..
mmg de dialog jgk antara ustaz neh ngn makhluk dlm tubuh tok aku..tp aku tak reti nak olah cemane..hehehe..sbb aku takde ditempat kejadian...ish..rugi kan..

tapi mak teh aku cite...mase diberi minum air tawar dr ustaz..bende tuh sembur balik kat die pastu p lempar gelas tu jauh2...kuat plak tuh..mak ngah aku yang de kat dapur terus tak jd nak wut air..takut..hehehe..

tp mak aku de cite..walau p berubat kat mne2 pun..bile melibatkan saka..mcm ssh nak buang...klu leh buang mmg nasib baik..tp klu takleh buang mmg anak cucu nyer la yang kene sanggup terima...klu tak, sush la nak meninggal wlaupun kite tak bela bende alah tuh...haaiisshh..nape la org dulu2 neh eh...see...dh menyusahkan generasi mase skng...bende tu akn tetap ganggu slagi kite tak sanggup terima...haishhh..

0 comments: