Friday, June 19, 2009

Mengejutkan!!!

Dialog between ming(panggilan for my mother) and me..mase neh duk ngah syok mengadap popia kecik yang dibeli di psar mlm td..ceh popia pun nak cite jgk...ish tak malu..hak hak hak..

Ming: Husband siti da meninggal dunia..
Aku: Siti mane? (aku da cuak da takut husband kwn aku neh yang meninggal..tp awat mak aku dpt berita cpt sgt dr aku..tak logik jgk..hukhuk..meh2 dgr cite selanjutnyer)
Ming: Ala siti yang pipah menyewa same ngan die tu kat KL..
Aku: Ohoo..cemane leh meninggal??Sakit ape?
Ming: Pipah ckp die sakit AIDS..ckp bercerai tp wut majlis tahlil kat umah siti skng..so pipah skng stay umah Ayah Cik sbb ramai sedara siti kat sne...
Aku: Ler iye ke..seb bek kite tak minum air kat umah die hr tu kan..(thanks to my aunty sbb die yang tolak permintaan siti hr tu utk wut air)...
Ming: Tu la..skng neh pipah tu cemna..nak suh die stay lagi ke tak kat umah siti tu?
Aku: Tak payah la ming..sbb riso jgk klu2 anak or siti tu pun mengidap bende neh..bahaye tu..berkongsi brg2 die pun da tak leh..bahaye..
Ming: Haah..btol tu..hisssh..


Actually siti neh teman serumah adik aku.. kenal neh pun dr kwn adik aku yang rekomenkan suh stay same ngn siti neh..dgn tak berpk pnjng background siti nehh..tros adik aku stay sne..yang kami tahu siti neh janda anak stu..bile ditnye psal suami die..ckp da bercerai..tp klu bercerai masakan leh wut mjlis tahlil kat umh siti tuh..pelik btoll..ishhh menyeramkan pun ade jgk neh..

so moral of da story: kene siasat lu latar belakang teman seumah yang kite tak knal tu..bru leh duk ngn die..mmg dr awal lagi kami da rase tak sedap hti..tp adik aku neh over excited nak stay situ..sbb dkt ngn tmpt keje die...
This entry was posted in

0 comments: