Monday, June 8, 2009

P.E.T.S

Ini hari terase gatal sangat tangan nak perkenalkan beberapa ekor haiwan kesayang ayah aku ek..bkn aku..hehehe...mmg ayah aku tersangatla suke membuat koleksi haiwan ini selain dr bercucuk tanam di hadapan umah akuh..walaupon mak aku asyik duk membebel pada setiap kali beli haiwan ituh..tp ayah aku tetap berdegil jugak..selagi takde kes yang melibatkan haiwan belaannyer..selagi itulah ayah suke membeli...

Kalau dikire2la kan...bermula tahun lepas lagi ayah aku stat membelanyer..dh nak dekat 6/7 ekor kot termasuk yang skng neh...tp skng neh dh tinggal 3 ekor sahaja...tu pun dh di topup ptg tadi..hahaha..

Abah or even mak aku tak suke bela kucing bkn sbb atok n nenek aku belah kedua2nyer tak penah bela pun kucing..belaaaaa...berekor2 banyak plak tuh..tp mungkin bile turn anak2 mereka,takde mase kot nak jage kucing2 ini... semenyer bz ngn keje...mak aku plak jenis tak suke sang kucing neh membuang "hartanya" merata2..mulala mak aku akan mengamuk..last skali bile da bosan melayan kerenah si kucing..konfem mak aku akan menyuruh adik lelaki ku buangkan kucing ini di kedai2 mkn ke or ape2 kwsn yang boleh dijumpai makanan oleh sang kucing ini...haha...kecian kecian...

okeyla..berbalik pd cite belaan abah aku ini...gini abah aku mmg tak bela kucing..tapiiiiii...abahku membelaa..........dot dot dot n dot..hahaha..cik azna neh wut suspen aje kan...abah aku suuuuuuuuuuuukkkkkkkkeeeeeeeeeee sgt membela sang kera n sang beruk selain dr ikan gapi..aku tak tahu pe tujuan abah aku bela haiwan2 ini..sbb tersangatla tak jinak especially sang kera..klu sang beruk tu leh je diusap n dibelai oleh ayah akula..anak2nyer takut nak pegang...takut kene gigit..hahaha...

meh kita layan gambo2 yang sempat aku snap petang tadi...hehehe...

4 comments:

NiX RiDzWaN 2 said...

Dah minat,nak buat guane.. Hehehe.. Ape2 pun,kak sebagai anak yg memahami.. Support2 la ayah tu.. kera bukan sebarang kera... kera pun buleh mengira.. hahaha..

NooR AzNa AwAng said...

hehehe...tq..kdg2 hepi jgk tgk gelagat dieorng

BoZaki said...

First visit to this blod. Just surfing around while doing nothing.

Hmm... apa yang menarik perhatian aku adalah..bukan monyet tu sebab kat rumah aku monyet bukan dipelara tapi liar hingga mendatangkan masalah pada aku, tetapi adalah kucing. Buang kucing? aiyo.

NooR AzNa AwAng said...

dh kucing tu degil sgt..bese la kucing terbuang..bkn kucing yang btol2 nak dibela..kucing tu pun nth dr mana keturunannyer..tup tup menjelma dirumah saya...so bile degil..mak saya membuangnyer tp ditempat2 yang strategik la...ekekekeke..