Monday, June 1, 2009

Saka

Hah aku mau tanye korang seme..korang tahu kah pe maksud "saka"????aku tahu org kat luar sane neh mesti penah dgr cite sal saka ni kan..tak dr tv mesti dr sedara mara die kan...aku pun tak terkecuali dr terkene dengan tempias saka neh..opsss..bukan ganggu aku la tapi nenek aku...

meh2 sini semua aku nak cite al kisahnya...saka ni kan melibatkan ttg keturunan..dulu mase arwah moyang aku idup...moyang aku de "bela" saka...n bile tuan empunya dh meninggal dunia..benda tu akn diturunkan kepada anak tak pun sedara yang terdekat..dan akhirnya sepupu nenek aku yang sudi terima utk membela...

so bile skng nie sepupu nenek aku tau secara tepatnyer tok sedara aku meninggal..so saka tu terbiarla..mencari sape akan jd tuan yang seterusnya...mmgla nenek aku tak terima..tapi benda ni dtg kat nenek aku sbb kebetulan mase tuh nenek aku ngah sakit..bila badan kite lemah..so bnyakla benda2 jahat yang mudah kite dapat...so benda ni amik peluang utk menumpang dengan nenek aku neh...

nak dijadikan citenye mlm sabtu tu nenek aku "mengamuk" sakan...semua terkejut sbb tibe2 nenek aku neh menjerit tak tentu psal...mak sedara aku takut so die pun cal ayah aku..so satu famili aku kecuali aku bergegas ke umah nenek..mase neh aku tak balik lagi sbb aku de bengkel PPSMI kat ipoh n kejadian neh jd mlm pas aku balik dr ipoh...

mak aku cite,mlm tu nenek aku tu seakan2 dpt kuasa yang luar biasa...tenaga mmg kalah org laki...pdahal mase tu nenek aku nak jln pun ssh..lemah je..sbb sblm tu die dh masuk wad sbb darah tinggi n serangan jantung..so bdnnyer mase lemah lagi..

mlm tu jgklah ayah aku pegi panggil ustaz utk obatkan nenek aku neh...benda yang merasuk nenek aku tuh mmg ngaku yang die sbnrnyer tgh cr tuan n ngaku yang sblm ni tuan (tok sedara aku) yang bela...giler kan..sgt2 menakutkan bile anda berada dalam kejadian sedemikian...mendengarkan suara nenek aku yang mmg bukan suara die pun dah seram sejuk dibuatnye(bkn aku dgr tp mak aku eh)...alhamdulillah benda tu dh keluar dr tubuh nenek aku..cume skng nie benda tuh mash duk melilau lagi sekitar umah nenek aku..menakutkan weh..sbb mlm lepas tu ayah aku p teman nenek aku..ayah aku cite de "benda" tarik kaki die..hahaha..klu aku la kan..tobat aku jerit...seyesss..aku ni penakut jgk orgnyer..hehehe

hrp2la kan semenyer selesai..harap2la benda tuh dh mamposs dikerjakan oleh ustaz tu...

1 comments:

Anonymous said...

amboi..penakutnya!!habis selama nie tu camner eeek///