Saturday, July 18, 2009

Bulan Kecergasan & Pesta Makan Buah Peringkat Sekolah 2009

Aku tak cuti hari neh..sbb aku neh kan cikgu yang sgt rajin...hari2 minggu pun p skolah lagi sbb duk buat keje...hahaha...weh weh...jangan percaya ahh ckp aku neh..aku goreng je ..konon2 nk jd cikgu yang tersgt "BAGOS".....huhuhu...tp mmg ahh aku tak cuti rini..sbb skolah aku de buat pelancaran bulan kecergasan...pastu tambah pulak pesta buah-buahan tempatan...skolah aku kan dalam kwsn felda...mmg banyak giler ar buah-buahan yang tak termkn oleh penduduk kg..kitaorg yang perabiskan...eh eh..jgn pk kami daif eh..mengharap simpati dr penduduk sini...no no ye..kami de duit ar..tp dh de org nak bg...kami dengan tangan terbuka merelakan semuanyer r...bak kata pepatah melayu (ceh pepatah melayu pun azna nak masukkan jugak.ish) "rezeki jgn ditolak, maut jgn dicari" setuju tak???hehehe...

Kenangan terindah ahh buat hidup aku..bkn sbb dpt mkn berlonggok2 buah durian..bkn sbb dpt merasa buah manggis.bkn sbb dpt mkn pelbagai jenis buah rambutan...nyum nyum...bkn ye..i repeat NO...

tolong beri perhatian...cikgu nak cite neh.. sbb ape ia menjadi kenangan terindah dalam hidup cikgu azna neh.Penting sgt2....meh sini nak cite...aku neh kene jd pengacara majlis la...hepi arr..fofular arhh aku hr neh...muke bertempek di dada2 akhbar sekolah..sekolah je bkn akhbar Berita Harian/Utusan/Nanyang/NST/The Star/Metro (uihh bnyknyer senarai surat khabar.mentang2la ko penah keje di 7Eleven, abis seme npapers ko nk ckp..ish tak malu)...pastu perasaan fuyoooo n rase nak terkinja-kinja je..tp de suara ckp"azna, behave urself ar.malu! klu student u tgk tau"(suara aku ar tuh)...ekekkeke...

Eleh..azna neh excited semacam, pdahal bkn tak penah pun jdik MC..sebelum neh di mana2 tempat aku pegi,akan kene jd MC..Stat dr sekolah, matrik, universiti,praktikal di skolah pastu skng neh tmpt keje pn, muke aku yang konfem akan nek jd MC...tp secara jujurnya, aku mmg tersgt2 meminati bidang ini...tp tu la aku takdela teror sgt mengarang ayat berbunga2..sekdar ayat skema je la...hahaha..aku neh kn skema..sudah2..jgn nak berbanggakan diri kamu itu.kang duk kembang kuncup kat situ je..hahahaha...

Cemane aku leh jd MC hr neh..gini kebetulan cikgu yang bertugas jd pengacara majlis (MC) neh de keje..so diperturunkan pd aku ar..tu la al kisahnye...mendebarkan weh..mmg la selalu nek pentas..tp aku riso kang ayat aku pelik2..di kritiknye oleh pengetua..mati I..(mmg dh kene kritik pun..tak bnyk stu je..=p)..

Aku rase dh cukup ar cite psal MC ni..aku taknak de org termuntah dpn pc nye mmbaca ayat2 gedikss dr cikgu neh..hahaha...kang berbau plak pc kamu itu dengan sisa2 buangan dr perut...ishh...bucccuuukkk!!!..huhuhu

Ok tamo mengarut dh ah...kite tukar jd skema ah sket..hehehe..skng neh berbalik kpd al kisah pagi td..mcm bese dh name bulan kecergasan, mmg tak sah klu takde senamrobik...Haaa...tang neh aku suke..eh eh..menyampuk plak die..shuh2X..duk jauh..hahaha..Kami buat poco-poco beb...sgt hepi n sgt enjoy...step nye sgt mudah..aku ingtkan susah...tgk pd name pelik ..tu yang mind set tu pk susah..hahaha..pdhal senang giler2...pejam mata pun leh buat...Eh jangan ye..kang kaki kamu terpijak ngn kwn kamu plak..hanya org yang pro je mcm aku neh bleh buat mcm tu...org yang bru nak merangkak2 lagi..sila buka mata anda seluas2nya utk elakkan sebarang kecelakaan..
fuyooo "kecelakaan tu"..power ahh ayat minah neh..mcm leh eksiden ngn kete je...hahaha..pape je la(~_^)

Dah sudah kami bercanda di padang sekolah...tros ke acara jalan kaki..yang neh dh tak jd kami dh..sbb aku out of list..kene jage checkpoint ar..huhu...tp besh jgk..tgk budak2 berebut2 nak amik kupon...ekekkee...pastu dh abis jln kaki..main futsal + bola jaring pulak...grup cikgu lwn grup pelajar...sgt syioookkk sekali...hahahahah...then acara last skali..makan time!!!..cikgu punye special sket sbb de jamuan pulut durian..perghhh..sgt rindukan mknan neh, smpi aku bertambah dua kali...hahahha...gelojoh betolll kan kan kan...
Rasenye tu je la kot nak aku citekan..korang layan je la gambo2 yang aku muatkan kat sini...Yeayyy...kami bersedia utk poco-poco...kata mereka la, bkn kata aku..hahaha


- gambar kedua tu, kak siti zarini ngn kak zizah, bertungkus lumus buat poco-poco- - gambar 4 bwh neh..muke2 penjaga checkpoint..kak asni(bju pink), siti(baju coklat) n aku-


1. Yang jd pengadil tu Pengetua kami 2. Merah belah cikgu, kuning belah pelajar..tp yang neh student ye..cikgu di bwh neh 3. Kak ira sedang cube tolak menolak dgn pelajar..kikiki 4. Ini namanye Kak Salina, guru Ketua Bidang BM..uish lincah orgnye

1. Lelaki berbaju merah itu adalah PK KO sekolah kami 2&4. See..aku da ckp berlonggok2 buah durian n rambutan..tak terhabis woo 3. Budak kecik neh namenyer Farizal..sgt cute orgnye..n sungguh baik..hehhee

1. kumpulan cikgi (kak asni, kak ya, siti, kak lin, kak ifah n aku) meratah dengan gelojohnye buah2an tersebut...hehehehe 2&3. Pelajar2 ku yang suke sgt buat loyar buruk.. 4. acara poco-poco...pemalu ahh kamu neh..hehehehe
This entry was posted in

4 comments:

ArE_ShiMA said...

besh nyerw,,,,
terliur tgok gmbr buah2 tue,,,,
huks3,,,,,
kt skolh cma juz tuk para cigku jerk,,,,,
agak xaci an????

NooR AzNa AwAng said...

ooo iyeke...hehehe..shima skolah mne?

kesiannyer..kami neh sama rata..duk berkelah ramai2 kat bwh garaj kete...sgt2 besh..

cume bezanyer sket, akhir acara neh cikgu de jamuan pulut durian..

ArE_ShiMA said...

sek men keb teriang hilir,,,,
kt jelebu,negeri 9,,,,,
besh arh ckowlh teacher an,,,,,
cikgu kt sner ajak2 ayam jerk,,,,,
whuah3,amik bau un da ckup,,,,,,

NooR AzNa AwAng said...

iyeke..ish tak aci ar cikgu2 kamu tu..
klu taknak bg,jgn la ajak2 mcm tu kan...ish2..