Saturday, July 25, 2009

Menyampah like sampah

Hari neh aku jmpe lagi makhluk yang tak bertamadun.. i guess..
Sgt2 menduga kesabaran n keimanan aku...huhuhu...nak kata sama taraf ngn bdak kelas 2C yang aku cukup2 menyampah smpai berguni2 sampah, takde la kan..sbb hamba Allah neh dh de segulung ijazah..pengalamn mengajar pun lebih dr aku...tp tu ar sgt2 berlagak namapos...

Aku tahu la kan aku neh bkn cikgu mate...aku p skolah pun sbb nak tolong cikgu skolah aku antar students je..mase sesi utk jd fasilitator..maksudnyer cikgu2 yang dtg antar studnt tu kene ambil a few students n teach them for certain topics..so cikgu2 di letakkan 2 org for each grup ar..memandangkan aku neh cikgu perempuan tunggal utk sekolah aku, so aku decide nak satu grup ngn cikgu neh ar..die neh pompuan..kenal pg td je...cikgu skolah len...tp tu la kan..punyela berlagak kan..tak bgnye aku satu grup ngn die...nak2 grup tu kene tajuk LOCI (LOKUS=sape2 yang blajar mate tahu ar pebende alah neh..)...siap berkias lagi tu...die ckp tajuk neh sush..aku ok lagi ar bile dgr die ckp gitu...pastu die tambah lagi...haah de penambahan lg tu..tak puas hati ar konon2...die ckp aku neh tak "PICK UP"...tang neh ar buat telinga ku berdesing mendengarnye..

Wes makhluk Allah, ko leh judge org mcm tu je hnya krn aku tak ngaja mate tp ngaja sains...WTH

Ko ingat otak aku neh beku ke??Ko ingt level otak aku neh same cam bdak2 hingusan ke hape??

Klu iye aku level bdak2 hingusan mcm tu, takdenye aku leh skor A dlm matematik utk PMR n A1 utk SPM...klu tak caye tgk ar slip exam aku...mase duk U pun sem 1 n 2, aku dpt A mate...aku cume lupe ar sengalllll...bkn aku tak pick up..klu ko ajar skali je..aku da leh recall pe yang aku blaja dulu...suke2 hati ko labelkan aku mcm tu...*&^%$#

sakitnyer hati Tuhan saje je yang tahu....sebak neh tak terkata ar...rase mcm nak blah mcm tu je dr situ..tp aku sbr memandangkan kwn2 aku yg len ade lg kat sane...cikgu2 pompuan len takde plak perli2 aku mcm tu..dieorg siap ckp, mcm la cikgu mate tau semenyer...Hah see...org yang lg berpengalaman pun takde nak ckp kerek2 mcm kamu neh, mentang2la aku neh cikgu baru..kamu nak tunjuk lagak..Aku rasela kan, makcik neh tak tahu nak ngajar tajuk neh..so bile aku ckp nak stu grup ngn die..dan2 die libas aku ngan ayat tajam mcm tu...

Klu aku neh jenis yang slumber mcm cikgu skolah aku sorg neh, hah konfem kat situ jgk aku sound...tp sbb aku pk, aku de maruah n die pun de maruah..aku telan je..biarpun pahit tmbh ngn kelat tmbh ngn masin..mmg takde rase manis or tawar pun....huhuhu...

Tp sbr2 aku pun de had jgk..aku akan tersentap bile org pijak kepala aku dua kali...ckup dua kali je...mmg nahas ar org tu...mmg kamu takkan nampak NOOR AZNA dh ar mase tu...so beware..

0 comments: