Friday, July 24, 2009

Teruja sgt+hampa

Saya sangat2 jeles ngn a few my friends yg further their studies at oversea..sometimes sy terpk, how come i can't be like them??sy mahu ke sana jgk..sy mahu kenal org di sana....sy mahu study di sana...tp bilakah masanye itu??

mmg aku leh smbung master/phd out there....tp dunno when..aku de apply master utk jd tutor sterusnya lecturer di uitm, tp de plak makhluk2 di sana yang tak leh beri kerjasama seeloknya..

aritu de la org sane cal aku..tp terslh cos plak..bkn slh aku slh mereka..so die suh aku cal org neh org tu..bile aku cal..de la org neh ckp punyela berlagak namaposs..aku neh mmg mudah give up, nak2 bile aku usaha bnyk kali tp dieorg masih duk main tarik tali..last skali, aku tak cal terus...nk tanye sket pun tak leh..tau ar kamu de title "Dr" / "Prof"..takkan la org tnye sket pun, tros tak dilayan...tak reti berbudi n berbahasa ke??

sungguh saya sgt2 kecik hati...apekah bile dh de pangkat semua itu, kamu leh berlagak dgn org2 yang bru nak merangkak neh??come on la..bile mase melayu nak maju, klu sesame kaum pun tak leh nak tolong..suppose dieorg kene gtau direction sebetulnye, tp neh tak..

Tp walau dugaan mcm manapun, sy tetap akan teruskan cita2 sy neh..insyaAllah..n i hope my dream come true..

4 comments:

Liz said...

jom sambung master

NiX RiDzWaN 2 said...

Tension nampak!! Hehehe...
Biasa laa tu dugaan..
Sebelum nak berjaya,kene hadapi dugaan dulu.. Lumrah hidup!!

NiX RiDzWaN 2 said...

Tapi kan,ade 1 lagi dugaan yg "mungkin" berlaku pd seorang yg bernama perempuan nie.. Hehehe..
Macam mane kalu cikgu dalam peringkat master/phd,tapi bila dah khawin.. suami suruh jage anak kat rumah je..?? Hihihih.. jadi lecture untuk anak sendiri je laa jawabnye..

NooR AzNa AwAng said...

NiX: Itulah, ssh r bile dpt suami yang suke mengongkong..alamatnye lambat kawin ar kot..aishhh..tak pun kene cr org yg btol2 pham jiwa sy..hmmm

Liz: jom sambung...drpd posting lg teringin nak smbung..tp tu la dugaan woo ngn org2 atasan neh..