Friday, August 28, 2009

BeRbUkA

Assalamualaikum wbt

Suda dua hari sy berbuka puasa dengan tidak memakan nasi...terlari sikt dr makanan ruji kaum melayu..hehehe..besela sekali sekala ingin menukar angin perut saya neh... bkn buang angin wokeyyy..

ok, semalam as i mentioned in my FB, sy naaakkk sgt2 mkan roti jala..n kebetulan ayah sy mmg kene berbuka di luar, tinggala sy, mak sy n adik sy yang kecik..jd sy b'pakat ngn adik n mak utk masak roti jala je, tamo makan nasi..yeayyy mereka setuju, jd dengan excitednye, azna pun memasakla...maka terhasilla seperti di bawah..roti jala yg di jala oleh of cos la sy sendiri ngn kuah kari daging..sbnrnye roti jala sgt sedap di makan dgn kuzi ayam, tp klu nak masak kuzi, tak ckup "kakitangan" plak utk di leburkan nanti dlm periuk..hahaha..

tp pas kami terawikh, kami menyinggahkan kete+badan kami di kedai mkn..sbb mak dan adik sy kene mkn nasi jgk, tak leh mkn roti je..tak leh tahan..hehehe..dah alang2 singgah kedai mkn, mcm besela, nafsu azna pun membuak2 la..mula la nak tu nak ni..pdhal perut da kenyang dh..hehhe..so i orderla char kuew teow..my fav tau, tp syg beribu2 lemon kali syg, kat sini tdk dpt menyediakan hidangan yng lg lazat dr tmpt2 i penah rase..terlebih manis ok..i tak suke..(sape ckp org kelantan suke manis, tgk i neh, bende manis2 i tolak tepi ok..stu lagi ade org ckp warga kelantan neh stiap kali masak mesti kene letak gula..hello..bg sape2 yang da terlari kefahaman neh, meh sini i nak betulkan..chef sndiri pun pakai gula tau letak dlm hidangannya..klu tak, tak sedap r sbb tak balance rase kt dlm tu..phammmm)..opss terlebih emo i kejap mlm neh..hahaha..tp itula i akan emo bile i dgr org ckp kelantaneese neh suke mkn bende bergula2..huhuhu...pasni sila tutup mulut ye klu nak ckp hal neh dpn i..i slap u la..hahhaha..

ini hasil masakan saya..

pastu utk hri ni plak, sy sorang je terkedek2 buka puasa di rumah, yang len seme dpt undangan di luar..ye mak sy de ajak p same, tp sy segan nak pegi, bese la bile da umo cukup matang neh, terase segan tu da melampau2 utk menebengkan muke di khalayak ramai..(i kan pemalu..hahhaha)

so sy pun telah mndpt idea yang ckup bernas sekali..berbuka dgn burger McD (idea bernas eh gini?bkn ke azna sblm neh memboikot mknan sebegini ke?? eekekeke)...enough ok, perut i tak tahan..da lame mengidam..so terpaksa berpaling tadah kejap..hahhaa..tak pe kan tak pe kan..hahaha

This entry was posted in

0 comments: