Tuesday, August 18, 2009

ReNtetaN dr H1N1

Td, aku kuar la kjap kan ngn adik aku..sekdar nk membeli muffin utk diberikan kt student aku yang dpt markah baik2 ok..takdenye nak mmbazir utk bg pd yg tak berapa OK mrkahnye..bkn ye..sbb duit aku hnya utk org2 yang btol nak blaja shaja..ceh, untung r sape jd student azna..hahaha..ok dah dah..

tp, cr punye cr tak jmpe..itula spe tak suh beli di awal2 hr..brula bnyk stok..ni di akhir2 hr bru terhengeh2 nak membeli..so bile da msuk ke gedung membeli belah yang tak perlula utk aku megah2kan..kamu pham2la kan the store gerik kecikkk aje..

so tergatal la tangan nak amik tu n amik ni...sudahnye muffin ntah ke mana, duit ntah ke mana..bile da jd pokai, nak tak nak kene la p korek duit lam bank plak...hahahaha..

ok sudah2, ckupla intro kali neh..kang lari dr tajuk yang sbnar...pdhal dlm neh aku nk cite sal H1N1 yang semakin menular skng neh...gini mse blik dr umh, singgahla umh kak ya jp, then kat situ la bru I terdgr stu berita yang menakutkan lagi...virus H1N1 da terkne plak kat sorng lg cikgu nmenye kak khuzaifah..ekspressi aku konfemla terkejutkan..sbbnye akak neh la yg tolong cikgu yng mula2 kne pnyakit neh di skolah aku utk kemas segala bju utk dikuarantinkan di tmpt len (sbnrnye kak khuzaifah n cikgu neh duk seumh, bile cikgu neh kne H1N1, so kak ifah tlng la kemas2 brg2 utk cikgu neh dikuarantin di kg..)..ok da pham seme..pdahal kak ifah da pkai da mask mse tlng kemas2 segala bju...tp kene jgkk...risonye..

nasihat sy; mmg kite kene pkai topeng..kene ikhtiar..pegi mne2 skng neh kene pkai..mcm Tun Dr Mahathir bgtau dlm berita 2 hr lps psal wabak neh..elakkan diri dr brada dlm kumpulan org..klu terpksa kene pkai topeng..topeng tu plak kmu kene salin tiap2 hr..stu lagi bnyakkn minum air masak yg banyak..perbanyakkan makanan yang beralkali cthnye mknan2 yang pahit, air kelapa, sayur2an n buah2an..dan berdoa la kepada Yang Maha Esa..

6 comments:

Anonymous said...

tp kan....tp kan...megikut tafsiran doktor pula...kalau dah ada tanda2 sakit...batuk2...berkahak...elakkn dr meminum air buah...air klapa...oren...limau ker....just yg penting here...minum air masak...thats the most important...so...better mencegah daripada mengubat...

NooR AzNa AwAng said...

owh yeke..so bg org2 yng masih segar bugar, sile amalkan mkn sume bende tu..bile da sakit bru nk mkn plak..ok..
papepun, thanks for da info..sgt2 berguna ;)

~faR aWay~ said...

k.azna ni kn..??
akak angkat kpd asyraf amir..??
ye kan..??
hmmm..pe khabar akak skrg..?

NooR AzNa AwAng said...

asyraf amir mne ye??da tak hengat da..hehehe..

~faR aWay~ said...

hehee..
yg duk putrajaya..
hmm..never mind klu dh x ingt..hehe
just asking..but akak pernh tlg sy dlu...thanx a lot..:)

NooR AzNa AwAng said...

far away: iyeke?tlng ape dik??haish npe akak neh nyanyuk sgt..;(