Wednesday, August 12, 2009

Sembang tin Kosong

"buah cempedak di luar pagar,
amik galah tolong jolokkan,
saya budak baru belajar,
kalau salah tolong tunjukkan."

Haaa, ptg td azna sudah menggodek2 buah cempedak ini supaya menjadi seperti di dlm gambar di bwh n bwh tu..smlm, my jiran yang jrknye berblok2 dr umah aku bernama Kak Pah dengan murah hatinya menyumbangkan buah ini kepd aku..sungguh suda lame aku mengidamkannye, tp aku asyik kensel aje niat di hati..pe tidaknye, korang tahulakan aku neh jenis penakut ngn ulat seme hape..n klu kamu nak tahu, ulat buah cempedak neh terlampaula aktif..sehingga tak terkejar azna nak mengetukknye suh diam..suke melompat2 ke sana ke sini..uishhh..siap ahh klu da masuk dlm kain..sumpah ngn aku skali jd manusia hyper aktif terlebih...ahahhahaha..

dats y, mse nak bedah buah neh(ceh ayat semcm doktor plak..hahaha), aku da check siap2 apakah ia suda ditebuk oleh sang ulat ke belum, klu sudah, konfem aku buang ah..takutttttt!!!

tp alhamdulillah, blom lg...hehehe...itu yang leh aku buat entry neh..hahaha


inilah hasil dr cempedak yang ku bedah td...see, kuning kan..manis giler2 tau..ekekeke..


so, da godek2 buah tu ngn adunan tepung ranggup (aku beli yang segera je, senang dan malas nak comotkan dapurku dengan tepung yang hape ntah..hahaha)..tros aku masukkan dlm kuali panas..akhirnye jdla mcm di atas sane...syoookkkkkk...sedap di mkn panas2 bersama ngn air teh..

memandangkan aku tgk pun mcm tak mampu utkku bedal sorang2, so aku telah pun mengeksportnye ke rumah jiran sebelah pintu je..namenye pun sama Kak Pah jgk..hehehe..

amboiiii azna, biji cempedak pun kau nak tunjuk eh..tak senonoh betoll ahhh..hahaha....




ni pulak beberapa gambo candid beberapa kerat pelajarku...mereka neh duk khusyuk jwb soklan exam..klu tak takdenye jd sebek mcm neh..lebih ligat drpd biasa...hahaha..

oh lupe, akula guru kelas utk kelas 1A neh..hehehee..



ini pulak pelajar kelas 2C..kamu pham2 la dieorng neh cemane..sabo je la ngn perangai dieorg neh...


hahaha..jahat tak aku neh..mengambil gambo candid husna.."itulah teacher da suh semak jwpan taknak..kamu tido je".smpi tersengguk2 die neh..ish ish ish..

4 comments:

ArE_ShiMA said...

cedap nyer cempedak..!
xmo antar umah cma er..?
whuah3..
pemes arh husna pas neyh..
huhuhu..

NooR AzNa AwAng said...

nak antar tp seme cempedak tu da masuk dlm perut da..da jdk drh daging da..hehehe

itula psal, takpe pemes sekali sekala pom..hehehe

farah said...

ooo,

sempat lagi amek gambar student ye.

:P

NooR AzNa AwAng said...

bile student ngah exam kan..cikgu pun takde keje kejap..so gini la jd nye..hahaha..
jahat r sy neh.. ;D