Sunday, September 27, 2009

Al cerita hari Sabtu

Hari ni hari terakhir saya berada di kelantan, esok ahad nak kene balik gerik plak...hahaha...ckp mcmsaya nak menetap di gerik buat selame2nya plak..hahaha..takkan saya duk lame di gerik..takkan..sekarang neh pun asyik duk mintak my father tukarkan I masuk dlm neh..tp, I kene bertahan selama 3 tahun..bru leh isi form utk tukar negeri...hishhh..lambatnye lagi..

Pagi2 lagi mak saya da kejutkan saya, tanye pe nak masak hr neh sbb sedara2 belah mak nk datang umah..g pun mak yang ajak sbb anaknye kawin..so satu famili mak jemput..I dalam mamai ngan tak hanya mendengar n mengangguk je ape yang diinginkan oleh mak...cemane tak mamai, I mane bangun awal2..pas subuh tido balik..sedar2 pkul 9pg atau paling lambat kul 11lebih...jangan contohi saya ye..tak elok utk awet muda..wakakaka..

Dalam pukul 9pg, bru la stat memasak..tu pun abis puas dibebel oleh mak saya sbb tak mandi2 lagi..hah, ni salah satu tabiat buruk sy..bangun pagi, tp lambat mandi..bucukkk..ekekeke..takpe, takde org nak cium saya..so tak kisahla nak mandi kul bape...bile dpt sms dr kwn saya ckp nak kuar, mase tu la kalut nak mandi la, iron baju,iron tudung..mmg kalut arr...hehehe..

Wah, panjangnye I bercerita..isinya sejemput je..tp huraian berjela2..yang takde kaitan pun nak diselitkan jugak..ish ish ish...hehehe..

Jadi, inilah hasil masakan saya bersama dengan mak...tapi yang banyak masak saya ar..(nak jugak tu..ekekeke)ikan siakap masak dengan sos plum (hasil air tangan saya)
+

1. Masak singgang ikan tongkol (mak saya buat..) 2. Sambal petai dengan udang (saya buat..) 3. Daging+hati goreng (mak saya..) 4. Budu..(takde sape2 buat...I beli budu di kedai saje..) 5. Ulam-ulaman..(petai tu di ambil kat blkg umah je..pucuk gajus je beli)

Bile tetamu yang diundang pun datang..segala makanan pun da habis di makan..cume tinggal pinggan mangkuk je yang belum dibasuh sepenuhnya..I tak larat, tunggu pagi esokla I basuhkan..hehehe..suke wut keje tangguh2..salah satu tabiat buruk semulajadi nan azali dr UPSI lagi..hahaha

Hajat di hati mau keluar ke bandar nak shopping beberapa bara
ng..tp terpaksa ditangguhkan sebab mengantuk bagai..almaklumlah tak cukup tido pastu ditambah ngan perut yang sangat2 kenyang...jd melingkarlah saya ibarat ular sawa..kahkahkah..

Jadi, malam je la saya kuar..mula2 pegi Billion..masuk sane..OMG mata saya kelabu..banyak giler sale ma...da lame tak masuk sini..selalunye asyik merayau dalam KBMall je..hehehe..mmg sebelum raya lagi nak beli hendbeg ngn sandal..tp berkesempatan..hari ni I ganyang ar..belek sane belek sin
i..kalau ikutkan hati mau je beli beberapa hendbeg n kasut..tp takleh..kene kontrol..nnti poket kosong, takde sape nak support..takkan nak mengharapkan duit mak ayah lagikan..da name lagikan keje..kene pandai2 kontrol ar..hehehe..

Lepas tu, p amik adik di msjid muhammadi....die tak jadi nek bas mlm neh..sbb bas rosak..kene tunda ke pagi esok...da name hari minggu kan..a
dik ajak saya p Pasar Borong Wakaf Che Yeh..kalau kau masuk je tempat neh, konfem kau rambang mata..semenye nak beli..sbb banyak sgt pilihan dan murah2..ingat nak window shopping, tp terbeli jgk 2 helai tudung ngan 2 pasang baju kurung..besh giler ma..berpeluh sakan I tadi..sedar tak sedar da pukul 12lbh da..meriah sangat sampi tak terase mase begitu cpt berlalu..huhuhu..tapi itulah, makin lame kau duk dalam neh, makin cepat ar duit kau habis..sungguhhhh..itu pasal saya ajak adik saya balik cpt2...g pun da lewat sangat da..esok plak nak drive balik gerik plak..hehehe
-barang2 yang dibeli oleh miss azna da goges..hehehe-

p/s: esok da nak balik gerik..dalam dilema..tak tahu nak balik belah pagi ke or petang..rasenye pas asar kot..hehehe..doakan keselamatan saya ye...

2 comments:

Cik aiNa said...

azna oit..selamat hari rayaaa..

NooR AzNa AwAng said...

selamat hari raya tooo..(~_^)