Monday, September 7, 2009

Membelog secara borong..ekekek


Ok, mse di kampung banyak bende saya nak kongsi dlm neh..semenye menseronokkan hati cikgu azna neh..namun apakan daya, klu tak disertakan dengan gambo, so sy rasakan entry sy neh tak sonok ar..ekekkee..

Jadi nak tak nak hr neh, saya mensengkangkan mata jap yang da sedia mengantuk ni utk memasukkan entry terbaru buat blog terchenta neh..

Mmg aman damai hati saya bile balik je kampung..segala kekacauan yang dibuat oleh askar2 bersia neh, dilesapkan sekelip mata je bile tayar kete sy menjejak di sempadan negeri kelantan..haaa belum masuk kwn kampung saya lg tu..nmpak sign board sempadan pun, da leh ubat segalanya..sungguh powerrr arhh..tp bile part nak balik gerik, tup tup benda2 asing neh dtg mensemakkan kepala hotak saya.. (see I tak happy kan..huhuhu)

Pagi esoknye, sy membuat aktiviti mengemas umah..kan raya da nak dekat..even mood raya takde sbb sedih hati takmo lepaskan Ramadhan, tp ku relakan hati n anggota badan utk mengemas demi mengambil hati bondaku terchenta..hahaha..(baikk ar saya neh..kan kan kan)..smbil2 duk mngemas, tangan tak lekang dgn kamera..mengambil segala pelusuk n sudut kwsn rumah sy..(mcm buat kajian r ttg kejadian2 yang sy da terlepas dua tiga hr sblm neh..eekkeke)..dan di bwh ni la hasilnye..

mcm2 I jumpe seperti:

burung merbuk (mak I yang tangkap..konfem korang ckp mak I teror kan kan..actually, burung neh t'masuk dlm rumah I, pastu tersangkut dkt gril, so mak I kuarkan n masukkan dlm sangkar..msuk yang neh bertambahla haiwan peliharaan di umah sy..hehehe)
bunga orked da berkembang dgn harumnya
buah2 limau kasturi yang sgt banyak (aishh bkn hr2 mmg banyak ke..kau balik hr tu pun da ade..mengada2 ar tu nak ambik gmbonye..hahhaa)
pokok2 terung2 yang segar bugar (ini ayah I yang tanam..)
buah rambutan gading (tinggal tiga bijik je, tak sempat I nak merasa yang len..ekekkee)
buah nenasnye..
buah salak pun ade dkt umah saya..hehehe..

pendek kata MACAM-MACAM ADA...



satu lagi yang membuatkan azna sgt2 excited iaitu pokok naga I sudah berbunga n tak lame lagi akan menghasilkan buahnya..sungguh happy ah..sbb da lame kami menunggu dgn penuh sabar..


satu lagi yang membunga2kan hati azna yang sudah berbunga riang neh slps menengok pokok naganya..dgn kehadiran si kecil yang comel2..I lom letak nama lagi..biarkan je la dulu..hehehe..nah tgk aksi mereka..smbil duk on9 pun I bwknya n letak atas laptop..hehehe..
tapi sekarang, saya terpaksa meninggalkannya bersama adik sy, sy riso klu saya bwk dtg gerik, sy tak dan nak jage2 mereka..sy sudah rindu dkt si kecil ini..(bak kata kwn sy, org bandar bela hamster, tp org kampung mcm sy neh cube dpt bela tupai je..hahaha)

mereka sgt manja..tido atas lengan sy..kdg2 duk jilat2 tapak tangan sy..hehehe

0 comments: