Sunday, October 18, 2009

Eksiden

Fuh, sungguh menakutkan la pengalaman hari neh..bukan aku yang eksiden tp org-org depan aku yang eksiden..mengucap panjang r aku hr neh melihatkan kejadian2 yang mmg aku sangat fobia sejak ku penah terjebak ngn eksiden suatu ketika dulu..mulut neh tak abis2 berdoa selamat2kan perjalanan aku dari segala bahaya yang tak diingini..dahla aku sorang2 je weh..huhuhu

ade 3 kejadian eksiden..

pertama mmg betul2 eksiden..yang neh sbb langgar belakang..mungkin sbb org depan aku follow dkt sgt ngn kete dpn..so bile kete dpn die tibe2 buat brek mengejut, ape lagi terkejutla si kawan neh..tak sempat nak brek, tros tercium bumper kete dpn..alhamdulillah, aku takde pape..sbb aku jauh jaraknye dr kete2 tu..

kedua..kejadian yang hampir nak eksiden..de kete gen2 neh die suke suki je potong kete walaupun dkt selekoh tajam..mmg berani mati la driver neh..huhuhu..sedang die syok duk motong, tetibe je de kete laju dr depan..seb bek kete depan ketepi sket..tu pun kete depan tu nyaris2 nak kene divider..kalau tak mmg kene r si kete gen2 tu..seyes aku tak tabik pom ngn pemandu mcm neh..menyyusahkan orang je..seb bek org lain takde pape..

yang ketiga..kejadian neh jd mse nak dkt masuk bersia dh..bru lepas eksiden..so aku tak sempat nk tgk mcm mna kejadian tu jadik..tp seriously sgt teruk..uish, menakutkan ar...dhla mse tu hujan lebat..

kau bayangkan selama aku drive balik dr gerik-kelate or dr kelate-gerik tak penah lagi jmpe kes2 mcm neh..inilah pertama kali jd depan mata n laluan neh pulak..selama neh cume dgr dr org je..apekah de kene mengena ngn ni?aku terjmpe 2 ekor, terkedek2 jalan depan umah aku..

sebab de orang ckp, biawak neh bawak sial..ntah ye ntah tidak..wallahualam..

apepun, aku bersyukur sbb takde pape jadi ke atas aku..alhamdulillah..

0 comments: