Monday, October 19, 2009

Kuih SerI MukA GoGes

Hehehe..macam comey je name masakan aku hari neh

..Kuih Seri Muka Goges..

sweet kan..haah mmg sweet semanis kuih yang aku masak neh..tp takdela manis sesangat..aku mengikut standard piawaian kandungan gula yang diperlukan oleh tubuh manusia..ceewwaahhh..menarik tak fakta sains yang kureka ciptakan itu??boleh terima tak??atau boleh blah??=p

aku rase hari neh aku agak la terlebih rajin dengan memasak kuih yang bertajuk sedemikian itu..gpun de lagi balance beras pulut yang kubeli tempoh hari..jadi, dengan aura dan semangat yang ade neh, sepantas kilat aku kuar ke kedai cr barang yang diperlukan yang takde di rumah ku like tepung gandum n telur..kene pantas mcm kilat, sbb riso klu tetibe hilang mood terlebih rajin neh..kau jugak yang tak bleh makan..ekekeke

da, usai semayang asar brulah start berdondang dendang di dapur bujang ku...nak tgk pic yang sempat aku amik???nak...btol neh??ceh, mcm la ade yang teruja2 nk tgk gmbo kau..buang dalam lubuk pom, blom tentu ditatap oleh makhluk2 dalam lubuk tu..(eh, ade makhluk eh dalam lubuk???korang rase ade tak??hahaha..layaaannnnnn)

langkah-langkah yang perlu korang tahu:
1. kukus pulut+santan+garam dulu kasi empuk..sejukkan sekejap n then lenyek2 kasi padat...cm nak buat nasi impit gitu..ekekeke
2. buat lapisan atas tu (tepung gandum+tepung jagung+pes pandan+garam+gula+santan+telur)..kaco2 bru letak atas pulut.
3. kukuskan balik..kasi masak..
4. ini la rupe seri muka goges ku..

aku da siap agih2kan pada jiran da...takleh makan seme..lemak manyak wooo..hueheu

>>>>>sekiannn<<<<

0 comments: