Saturday, October 24, 2009

{nO_iDeA}

Syukur sangat2 sbb aku masih lagi dapat nak mengupdate blog kesukaan ramai neh..eh eh, bknla... kesukaan I saje..besela I neh kam suke perasan sorang2..wakaka..

alkisah hari ini....
Semalam kire da set da nak bangun kul 5.30 pg..kunun2 nak goreng nasi r sblm berangkat ke sekolah n seterusnye ke pengakalan hulu..tp korang tahu kul bape aku sedar???
pukul 6.59pg tuuuuuuu...lambat seyhh..aku janji ngn student kul 7.15pg..sengallll..

Jahatla kau neh jam, kenape kau main2kan hati ku...sungguh jahat.
hahahaha..suke suki je kan azna menyalahkan jam kataknye..pdahal jam die da menjalankan tugas dgn baik dh, cume miss azna je yang gatal2 tangan matikan bunyi2an yang sungguh nyaring tu..huhuhu..

da namenye bangun lambat, hbs segala bende nak kene segera la..da la janji ngn org..10minit da leh siap segala bende..sangat segera kan..n konfem la, acara pecut memecut di litar sepang bermula..hahaha..besela bile aku ngah kelewatan, abis segala bende aku redah...huhuhu..(klu incik polis bace blog neh, mampus aku..huhuhuhu)

tp alhamdulillah, walaupun ku lambat bangun, tp sempat smpi di pengkalan hulu tu tepat pd waktunye..:D

dh antar bdak, pe lagi balik umah la..walaupun jaraknye 45km sehala...i repeat sehala ok..so klu dua hala kau bayangkan jela betapa bnyk mne minyak kereta ku digunakan..tp aku tak kesah, ku gagahi jgk semata2 ngn keadaan yang tidk menyelesakan ini..

balik umah, kemas2 umah jap..masak jap..segarkan badan..pastu terus melentokkan diri..pergh syiokk sbb perut mse neh ngah kekenyangan..hahaha...sedar2, student aku msg dlm kul 155ptg...pegi amik die n antar rumh...balikla umah dengan perasan gilang gemilang..sbb keje sudah selesaii..;D

bile balik umah terasa la boring kan...so ku mendapat idea untk buat kebab sebagai hidangan makan malam ku..g pun pg td aku de beli daging burger ngn roti pita..aahhh..cukup segala bahan, apelagi..mulakan proses memasak r..dan hasilnyeeeee....

taddaaaaaa...
heh, aku masak sendiri la..korang kene percaya okey..aku punye resepi senang je..kire ingt2 lupe r..tgk mcmne mamat kebab yang selalu ku order kebabnye di kala ku masih berada di tgmalim..kebab die mmg superb r..seriouss..stiap kli g pasar mlm konfem aku beli...hehehe..

klu sape2 nk try leh la cube...
1. aku gune daging burger..so korang masak dging burger tu tnpa minyk ok..sbb lame2 minyaknye akan kuar sendiri..
2.masukkan sos cili n tomato secukup rasa
3.then, msukkan timun+tomato+bawang yang sudah di potong dadu..
4.gaul2 jap..n tutup api
5. panaskan roti pita tu dlm oven n potong dua..kmudian sapu mayonis dalam tu..isikan dgn inti td..


see..simple je kan..boleh la cube lps neh ye...daaaaaa

p/s: mcm biasa, masak punyela banyak..tak larat nak makan sorang, I bahagikan kat kak siti...hope she likes it...hehehe

0 comments: