Saturday, October 17, 2009

RiaNg RiA di BuLaN SyaWaL

Memang tak sah kalau sekolah kau tak buat sambutan hari raya kan..konfem kau akan rase mcm tak puas hati tahap bagai ahhh..rse nak hentak2 kaki depan pengetua je..mcm kau nak mintak gula2 dari ayah kau, tp ayah kau tak bagi..cube kau bayangkan mcm mana sikap kau dulu2..hahaha..heh azna neh, tak buat sambutan hari raya pom nak kepoh..

Eh, seriously mmg aku akan kecoh+kepoh sbb rase mcm tak lengkap r takwim sekolah klu sambutan2 mcm neh tak buat di sekolah..yela, aku jeles r tgk cikgu2 aku mase di sekolah dulu, tiap2 tahun mesti je ade jamuan kat sekolah..so skng neh aku cikgu, aku pom nak lalui mcm cikgu2 aku dulu...mane aci kalau tak buat!!!..hahahaha..

Mungkin big boss telah dengar rintihan kami ini, (ceh mcm takleh nak masuk je ayat neh ) akhirnya adekan jugak sambutan hari raya secara ala kadar..takpe ala kadar pom, aku tak kisah, janji aku leh tempek muke2 ceria kami dalam neh..ni la misi utama aku, tempek gambo!..sumpah giler kamera minah neh!..hahaha.

Tapi sbb 'giler kamera' sangat, sampai tersikit ku ambik gambar..hahahah..korang layannn je 1: kelihatan para pelajar da tak sabar nak makan neh..banyak betol makanan depan mereka.. 2: pengerusi kelab guru dan staf (KEKAS) buat ucapan sket.. 3: acara potong kek oleh big boss dgn kak sal (PK1)

ini wajah-wajah ceria cikgu smkbf


dan di bawah neh adalah juadah yang kusediakan untuk sambutan hari raya semalam..korang tgkla betapa semangatnya aku neh nk beraya..3 bende di buat oleh aku seorang saje..hahaha...tp mmg letisss r..sungguh..


hah,bawah neh adalah steps untuk membuat puding trifle..wah, terlebih rajin aku neh siap nak tunjuk cara-cara untuk buat puding neh...hehehe..

1. aturkan kek apolo yang dipotong dalam bekas
2. letakla buah-buahan koktel dalam tu..renjis r sket air koktel tu..utk lembabkan kek
3. masak kastard dan letak atas lapisan kek td..biarkan sejuk dulu..brulah leh masak jeli kristal
4. dah sejuk, letakkan buah-buahan koktel yang lebih..klu rse nak cantek n duit banyak, letakla buah kiwi atau buah pic..
5. barula letak lapisan kristal dalam neh..

6. inilah hasilnya..3 lapisan..

0 comments: