Tuesday, November 10, 2009

Sape cakap cuti sekolah....

Petang tadi baru abis meeting terakhir bersama cikgu2 sekolah ni..punyela banyak amanat yang diperturunkan sebelum abis persekolahan untuk tahun ni..
dan hari ni jugak genap setahun aku menjadi seorang guru...happy 1st anniversary to me..hahaha

ni antara beberapa senarai yang perlu aku kene sudahkan sebelum cuti:
  1. kene lengkapkan buku rekod mengajar
  2. memandangkan aku ni setiausaha untuk panitia..so kene pastikan fail lengkap..
  3. kene lengkapkan jugak buku jadual kedatangan..
  4. pastikan fail persatuan di lengkapkan dan di serahkan kat PK KO
  5. hari selasa next week kene kemaskan meja guru..sbb next year de perubahan muke baru kat bilik guru..
  6. kene pulangkan segala ABM atau buku rujukan yang aku pinjam di library or mane2 tmpat..
  7. kene simpan fail peribadi pelajar di bilik PKHEM
  8. kene siapkan n kemaskini fail PEKA Sains..
kalau tak lengkap, mahunye pihak sekolah kol kau suh datang sekolah balik walaupun time tu kau tengah cuti..tak sanggup aku...klu sekolah sebelah umah aku je, tarak hal..huhu

lepas tu pulak, cuti sekolah tahun ni mcm tak besh sbbnye..
  1. aku kene datang sekolah balik pada 7hb disember sbb nye 8hb disember kene bertugas sbg guru bertugas SPM..tencen!
  2. 22hb disember de mesyuarat guru kali pertama utk sesi 2010..
  3. 23hb disember de mesyuarat panitia pulak..

sungguh tak puas hati lol..jarak kg aku ngn gerik bukannye sejengkal..tp beribu2 jengkal..aiyooo apesal la buat tarikh tak pk org2 yang duk jauh mcm aku neh??bukannye aku dpt elaun pun..kalu leh claim, aku tak kesah sgt..dhla bukak sekolah 4hb januari..lambat lagi..takkan aku nak stay sane berminggu2...boring beb!..

so sudahnye..sape cakap cuti sekolah adalah honeymoon utk cikgu2 mcm kami neh..takde ok..kamu kene sedia anytime kalau pihak sekolah nakkan khidmat kamu...sabar aje la..

6 comments:

|| NaFiRaa || said...

uik!! dalam cuti pon de meeting??? sungguh boring.. kalo x datang cam ner??? hehehehhehe

NooR AzNa AwAng said...

kene datang kak..nnti kene rotan ngn pengetua..ahaha

wTc said...

huhu! Btl2, cuti X rase cuti, ni dah ar kene jage spm...Adoi, kesian mak kat kampung...

NooR AzNa AwAng said...

tu r..kene sabar je skng neh..huhuhu
sy pulak musim tengkujuh skng neh..konfem ar banjir..haru r kalu tak leh balik kg..

kamezaim said...

cuti sekolah dalam kalendar tu untuk pelajar je.. cikgu cuti time bersalin jerr.. wakakakaka

NooR AzNa AwAng said...

wah..mna aci..nk jugak cuti..letih tau ngaja student neh.
ape salahnye cuti sekolah tu masa utk cikgu release tencion slps setahun berpekik pekak ngn students..neh, masih nak kaco jgk..adeiii