Monday, December 21, 2009

Sangat Bengang

Actually cite ni adalah sambungan dari semalam..lokasinya adalah KBMALL..aku tekankan lg KBMALL..

ok, kisah die mcm ni...mase on day way nk g butik first lady, stop la kejap kat stu tmpt ni..menjual brg2 'tutt'..mse ni staff tgh nak keluarkan brg2 tu letak dlm rak la kan..dua kali aku menjengah kat tempat ni..mula2..staff yang layan aku sgt2 friendly n die adalah berbangsa cina..walaupun bz mne, aunty ni tetap layan dengan snyuman..

ok, second time da lepas beli aiskrim..adik aku ajak sekali lagi pegi tempat tu..pastu ternampak yang len pulak..berkenan la pulak..kali ni staff yang jge rak ni org melayu,perempuan..nk dijadikan cite, aku tnye la kan
"ok ke kak barang brand ni"
"besh ke pakai"
pastu staff tu jwb dengan muke masam tanpa senyum n tak friendly langsung..
"ok"
simple giler jwpan..aku punye la berpatah2 jawab...kau jwb sepatah jeww..ok,aku sabar lagi...

lepas tu, duk cr2la kan saiz yang sesuai..tpi saiz yang aku nk tak terjmpe...sepatutnye mmg ade kan, bru je keluar dr bungkusn, konfem ade stok lagi...so aku tnye la lagi staf tu..

"akak takde ke saiz L"
die buat2 tak dengar lagi..pdahal jarak aku ngn die bukan jauh mne pun..beberapa inci je
so aku repeat lagi soklan yang same..beberapa kali aku repeat,bru die nak layan..mmg aku da hangin da..agaknye telinga kau penuh dengan taik telinga kot, itu yang susah nak dgr..

pastu die balas,
"tu.." kire die tunjuk kat stu tmpt tu la di mana saiz yang aku nak ade kat situ..mmg dengan muke seorang pemalas yang amat sangat..

ok, aku ni jenis takkan tanye bile aku da betul2 pastikan takde..n mmg akak tu tunjuk kat tmpt yang salah..sbb tu bukan saiz L tapi XL..mmg aku da kutuk2 giler2 da dlm hati ni..apekah kau tak boleh nak kenal huruf ke antara saiz L n saiz XL..wahhh..aku da bengang da..

klu ikutkn hati, mmg nak sound r minah tu..org cina boleh layan dengan ramah pelanggan die, tp kau layan orang yang same bangsa macam taik jew...menyampah giler..seb bek jiwa aku ngah kosong..klu aku tgh pms, sah2 aku sound da...

kau ingt aku tak penah keje mcm kau ke???aku pun pnah la dulu wut part time..tp takde pulak aku nak berlagak pemalas macam tu..even banyak mane keje aku lu n letih mane aku lu, pelanggan mesti di utamakan...

klu skali lagi aku jumpe minah ni, n die layan aku mcm tu lagi, aku akan sound direct r..klu nak keje buatla cara nak keje..klu taknak jual, bek kau buang kat longkang aje..eh2 mne leh buang kat longkang..die kuli je..bkn tokey besaq pom..poyo gilerrrzzzz minah ni..
This entry was posted in

2 comments:

|| NaFiRaa || said...

eeee... akak pon paling hangin kalo dapat promoter cam tuh!! rasa nak baling2 jek barang kat muka dia!!

NooR AzNa AwAng said...

betul2 kak...geram giler tgk minah tu..sombong semacam