Tuesday, January 5, 2010

Teruja babe!

Benda yang aku nak citekan ni agak2la lapuk kira tahap macam basi sangat dah..tapi aku NAK jugak untuk share dalam ni yang buat aku teruja sangat2..sampai lupe yang perut aku tak sentuh nasi pun dua tiga hari ni..sampai lupe yang pg tadi aku sangat tencen utk mengajar..sampai lupe keje aku bertimbun di sekolah..sampai lupe yang jari jemari ku otometik termsg org yang aku sangat2 tak suke di sekolah..sume jadi lupe..sebab teruja sangat dengan benda ni la...

bende ni..
dan bende ni
sumenye pasal HIDROGEL...kau buat aku gila la..sungguh!!..

da lame da aku pendam perasaan nak buat nye..cume masih mencari2 pokok apekah yang sesuai untuk gunakan hidrogel..mase cuti hari tu, aku asyik duk buat research psal hidrogel je..cemane nak handle..jenis2 pokok yang sesuai..kaler ape yang lawa...

dan akhirnyeeeeee..petang tadi aku buat juga..ni pun sebab aku nak bende yang cantik n fresh depan mata aku di atas meja kerja ku..supaya bile aku tencen lagi, aku pandang bende yang fresh, aku akan jd cool balik... =)

jap2..gara2 hidrogel aku lupe dengan perasaan tak suke aku dekat sumone tu sampai aku termsg die utk temankan aku pegi nursery utk cari pokok yang aku nakkan..bkn aku tak bleh pegi sorang,tp tempat ni aku tak penah pegi..n ia agak menyeramkan..n buat aku takut..(klu de teman, terasa la mcm selamat skit)..tak mcm nursery dkat dengan kedai mamak tu..kenapa aku pilih tempat seram tu?? sebabnye kat situ lagi banyak pokok berbanding dekat mamak..puas hati??huhu..tapi seb bek die tak jadi..klu tak aku tak tahu la cemane keadaan aku mase tu..bergaduhkah??bercakarankah??hahah..abaikan jela..malas nak pk.

sebelum tgk pokok aku yang da di rendam dlm gel..jom tgk lu langkah2 aku buat..sebelum dpt kuar hasilnye..hikhikhik..

ni pokok yang aku carik..basuh kasi bersih akarnye untuk elakkan kemungkinan yang akan berlaku di masa depan..hahaha..tak bleh blah ayat nigel2 yang aku beli..kaler merah n hijau..rm3 sebungkus...sila ikut arahan di belakang plastik ye.. gel2 yang direndam dalam air..kaler die makin lame makin pudar la..aiyooo!


dan nilah hasilnye..tgk kaler die makin pudar la bile makin mengembang..tapi takpe..nnti nak cari yang len pulak..biar nmpak warna warni dalam gelas tu..

aku buat kecik je..sebab aku suke bende yang kecik2..nampak comey je mcm tuan die..ahakksss..gedik!! (^_^)

3 comments:

|| NaFiRaa || said...

akak pon suka sgt nak tanam pokok dlm jeli nih.. tapi.. skrg nih x leh tanam lagi. sbb takut dak anis tu makan dia nye jeli..tahu jek la budak2..

NooR AzNa AwAng said...

btol pun kak..jeli yang colorful ni bleh buat bdak2 kecik mcm anis tu nak main..pastu bile die geram..tros ngap..hahah

''''dELinDa said...

eeiii.. bleh x hidrogel tu kte rendam lam aer stoberi ke pepsi ke, pas2 dh kembang2 nnt kite mkn?

:p