Sunday, April 18, 2010

Kureng KesiviKkan..aiyyoooo

Petang tadi..aku telah terkedek-kedek pergi bercanda di KBmaLL secara bersendirian...beginilah nasib bila memegang status single and available/single but not available/not single n not available..hah silalah gores dengan sendiri..malas nak nyatakan status sekarang ini..its too complicated..cewaahhhh..hahahaha..

Takdelah banyak sangat shopping pun..sbb aku neh bukan jenis shopaholic..bese2 je..beli yang berpadanan n mempunyai keperluan penting sahaja..hikhik..besalah,azna seorang yang berjimat cermat bila bulan sudah menuju ke puncaknya untuk mengambang..hahaha.. =p

Bila nak dekat kul 6ptg, barulah terasa untuk balik rumah..mase nak balik ni,punyelah berderet kereta sedang beratur menunggu giliran untuk meloloskan diri di garisan lampu isyarat tu..huhu..so, aku takdela nak hot pun..standard la mase2 ni adalah peak hour bagi warga kelantan yang bekerja..tak ketinggalan jugak buat warganya yang suka shopping di bandar KB mcm aku neh..hakhakhak..

Cuma tetiba je suhu kepanasan ku naik mendadak ekoran daripada beberapa orang yang aku rase tidak ade kesedaran sivik dalam diri die..(ceh, mentang2la sekarang ni dah diperkenalkan subjek SIVIK di sekolah..dan2 cikgu azna ni nak guna..seb bek die tak ajar subjek ni,kalau tak macam2 ilmula die keluarkan..haha)..sungguhla aku tak puas hati..ape ke jadah memotong barisan orang sesuke hati mak bapak die..padahal dalam TV pun dah de iklan yang si anak ngn ayah tu..di mana si anak menegur ayah die jangan memotong barisan..ape kes ni..kerajaan bukan main bnyk laburkan duit untuk bagi kesedaran..tapi masih lagi de makhluk yang tak mengaplikasikan sume tu..belajar tinggi2 pun, tapi still buat macam orang tak belajar tinggi..ceh..menyampah giler..

_salah seorang pengguna jalan raya yang kureng berpelajaran..huhu_
This entry was posted in

0 comments: