Sunday, May 30, 2010

Alkisah geng rumah bernombor 19

Inilah geng kuliah saya, geng kelas saya, geng sekursus Kimia saya malah geng rumah saya suatu ketika dulu.

Dulu kami tidak serapat macam ni. Dulu kami hanya hai-hai..bye-bye je dalam kelas. takpun bila terserempak di tepi jalan tg malim. Dulu kami adalah antara kanak-kanak nakal yang suka berebut tatkala naik bas kaler oren takpun kaler purple untuk ke kelas. Dulu kami mana ada berkongsi makan, duit sehinggalah baju dan tudung.

Tapi bila kami di satukan pada awal semester 5 (selepas kami direjek keluar oleh ajk kolej kami..huh reda je..) di dalam sebuah rumah yang woaaaa terpegun sebab kecantekannya dan kebaruannya dan jugak kemahalannya.hihihi..semuanya berubah. kami berkongsi segala suka duka bersama. kami berkongsi duit. kami berkongsi cerita bf kau bf aku (tapi kongsi bf NO yea)..kami berkongsi petua masak memasak bersama. kadang-kadang bila malas menjelma, mulalah kami gaduh-gaduh manja pastu terbitlah dua pasukan memasak. pastu buat jadual masak bergilir-gilir. Kadang-kadang bukan pasal masak pun, kami gaduh jugak. Sampi tarik muka beberapa hari, pastu mula gosip dalam bilik 1 (nik n dayah) pasal bla..bla..bla..sungguh kebudak-budakkan perangai kami pada ketika itu. But it was such a wonderful moment. I miss them so much..

Kenangan yang paling besh sekali, setiap kali nak ke kelas. Kamilah juara berebut bas upsi. Tak caye?? Kenalah percaya jugak. Takpe saya paksa kamu percaya. Haha..

Satu lagi, bila awal-awal semester je bunyi keriuhan rumah kami kalah rumah orang lain..tapi bila di hujung semester, rumah kamilah antara rumah yang paling sepi sekali sebab semua duk pakat mengadap buku. hanya bertentang mata dengan ahli rumah bila waktu makan sahaja. takpun bila kaki,kepala dan tangan cramp pegang buku..huhu sungguh dasat..hehehe..

Tapi selepas 2008, semuanya hanya tinggal kenangan. Pertemuan pasti akan ada perpisahan. Lumrah kehidupan. Nasib baik ade fesbuk dan frenster. Kat situlah macam-macam berita yang boleh tahu seperti:

-kima-

sudah pun menamatkan zaman solonya semalam (29/5/2010).
sori dear, tak boleh nak pegi..duk di perak lagi.
aku doakan mu bahagia sentiasa..amin =)

-shaheed-
My best frenz stat saya mula-mula masuk kolej KZC 404
Bakal menjadi tunang kepada seseorang lepas cuti sekolah yang akan datang ni.
Tahniah dear, mu bertunang dulu dari aku. Pe kes ni.hihihi =p



-Dayah-
dulu dia satu matrik dengan saya. pastu satu U dengan saya pulak =)
Belum mendengar apa-apa berita lagi darinya.
Dayah, aku rindu lentok manja mu la dayah..napa senyap sunyi tanpa berita =(

-surni-
seorang yang sangat baik, memang senantiasa di buli oleh kami sebab suka buat muka blur nya..hikhik
makcik ni sorang lagi, bila nak kawin? Hari tu dah merisik dah kan..hehe


-ziela a.k.a mekla-
kire my rumet secara tetap dan berpencen sejak dari 2005-2008
statusnya sudah menjadi agak rumit =p
thanks babe sebab jadi pendengar aku mase aku sedih n gumbira
aku pun pendengar yang baik jugakkan kan kan..huhu
tapi nape mu sombong skang ni? aku rindu ke mu la mek la..huhu

-ecah a.k.a moknik-
moknik pun satu matrik dengan saya lepas tu masuk U sama-sama
seorang yang sangat-sangat bagus..cakna dengan kawan-kawan dia.masih lagi single
dialah yang paling jauh kene posting di sabah sane..sian ke mu nik..tapi takpe hok masuk banyak..hihi
nanti cuti sekoloh ni, kito jupe deh..

-azna a.k.a mekna-
ni adalah diriku
dulu seorang yang sangat gumukkksss tapi sekarang dah ok dah..hikhik
status masih agak kabur dan samar lagi..cuma doakan yang terbaik untuk saya ok!


kenangan bersama kalian semua takkan dilupakan dari ingatan. secara jujurnya, saya rindukan kamu semua. saya rindukan saat-saat menjadi muda remaja dan kanak-kanak ribena. saya rindukan saat kita pulun study subjek kimia organik, sampai jam kepala otak..huhuh..dan saya sayangkan kamu semua..


Mmmmuuuaaaaahhhhhh!!!!!

0 comments: