Sunday, May 16, 2010

~*~UsaHa TanGGa KejAyaAn~*~

Bangun pagi, tetibe mendapat satu aura baru. kira macam semangat kerajinan melimpah-limpah. bukan bermakna I malas sebelum ni..of cos sentiasa rajin, tapi hari ni kerajinan tu lain macam sedikit. sampai sanggup mengajak kawan saya menemani saya ke Baling yang jaraknya dalam 56km dari gerik semata-mata nak cari sesuatu sebab rajin saya melampau-lampau ni (maap..ayat tanpa noktah..hikhik)

Maaplah The Store Gerik, lambaian mu hanya mampu ku jeling sebelah mata sahaja..Hanya Billion di Baling mampu menawan hatiku hari ini..Ha Ha Ha...Yelah I tahu, mesti korang pk ade ape kat Billion sedangkan zaman skang ni orang dah tak bape nak layan Billion dah..abis tu nak wut cemane??no choice..kat situ aje yang paling dekat..takkan nk g Queensbay kot semata2 nak beli tepung kek...ape kess...buang minyak kete aje..
Gerik??kekurangan bahan la..saya pusing2 satu gerik tu, boleh abis setangki kot minyak kete (ok..saya tipu..=p) .Bila takde brg kat the store pegi jenguk kedai lain..takde kedai tu jenguk kedai satu lagi..cemane tak kering minyak kete (ok saya tipu lagikkk..hukuhu)..alang2 tu baik pegi Baling terus..banyak jugak pilihannya..(sebenarnye sengaja nak g sane..habiskan duit..He He He)

Dan bile dah berjumpa dengan pilihan hati..konfem r balik umah pun bersuka ria mcm riang ria hari raya...bile dh jd riang ria jangan jadik riang riang pulak..abis tak jadik keje..He He..

Mesti korang tak pham apekah yang saya duk merapu kat atas dari tadi kan??benda ape yang di cari sampai ke baling tu??

sbnrnye macam2 yang saya cari tp yang utama sekali saya cr barang utk buat CUPCAKES..

Keinginan ni la yang wut saya rajin melampau2..keinginan ni la yang wut saya sanggup meredah bukit bukau untuk ke Baling..

So,lepas magrb tadi saya berusaha sedaya upaya untuk buat cupcakes secara sendirian..sebelum tu saya google gamba2 cupcakes yang telah dihias cantik ngn icing..sebagai ilham untuk saya decorate yang saya punya pulak..

inilah hasilnya.


besala orang baru belajar..takkan la kuar2 dapat hasil mcm org pro buat kan..saje suka2 buat benda alah ni..sambil2 nk buat surprise kat sumone..hikhik...

akhir sekali:


SELAMAT HARI GURU!!!!!