Wednesday, March 23, 2011

Dugaan untuk aku

Hari ini betul-betul buat aku menyampah..menyampah dengan kerenah sesetengah pelajar yang anggap aku ni seperti robot yang takde perasaan!

Cuba kau bayangkan aku tunggu di makmal dekat 10-15 minit..bila aku keluar, aku tengok dieorang boleh lepak dekat toilet dengan takde perasaan takut langsung..bila dieorang nampak aku tercegat dengan muke tak puas hati pandang kat dieorang, dieorang masih lagi buat bodo..lepas tu masih lagi boleh basuh-basuh muke dan duduk dekat bangku yang tersedia kat tepi tandas..langsung tak hormat aku sebagai cikgu dieorang..

Masa ni, kesabaran aku dah melampaui batas..aku sedar aku mengandung..tapi aku tak mampu nak tepis dugaan yang datang yang betul-betul mengugat maruah aku sebagai cikgu mereka..orang yang berikan ilmu pada mereka!

Aku tak suke kalau pelajar aku pijak kepala aku..
Aku tak suke kalau pelajar aku anggap aku macam kawan..
Aku tak suke pelajar aku tak hormat aku!..

sebab aku dulu pun belajar..bergelar sebagai seorang pelajar jugak..aku tak reti dan tak pernah nak tunjuk muke sebal, muke tak puas hati dekat cikgu-cikgu aku. sebab aku tak nak ilmu yang aku belajar tu tak berkat..

tapi dieorang??budak sekolah ni hanya reti buat muke bodoh.. buat muke @@@###.. tunjuk muke macam nak gaduh dengan cikgu.. buat muke cebik bila cikgu nasihat/marah/bebel.. abis tu macam mana kau nak ilmu kau tuntut tu berkat!

kalau keputusan peksa kau membanggakan aku, aku tak kesahlah..tapi masalahnye kau hancussss! apekah kau kurang didikan agama ke? apakah kau dah takde tempat nak bermanja kat rumah, pastu datang sekolah buat perangai dengan aku konon nak amik perhatian eh? woiii boleh blah lah kalau setakat tunjuk perangai yang buat aku menyampah.. lainlah kalau kau boleh buktikan aku yang kau boleh dapat markah 90 ke atas..tapi kau boleh ke?

Aku dah tak tahu ape yang kurang pada aku..aku dah cube yang terbaik...aku tak berkira pasal duit dengan students aku..aku fotostat latihan dan nota pakai duit aku, langsung aku tak kesah..aku pikir nak senangkan keje dieorang je...tapi ini yang aku dapat daripada dieorang..

sumpah memang hancur hati aku nak mengajar budak 9 orang ni..mulai daripada hari ni, aku haramkan dieorang dari masuk kelas aku..tuntut ilmu dari aku..selagi dieorang tak mintak maaf dari aku,ubah perangai dieorang.. jangan harap aku bagi dieorang masuk kelas aku.. lantaklah ape nak jadi..

dan disebabkan dengan budak 9 ekor ni, aku kene tekanan darah tinggi sampai buat aku migrain sampai buat aku amik cuti rehat secara kecemasan..cube kau bayangkan!

p/s: korang dah buatkan aku tawar hati nak dok sini



2 comments:

Munie Blushious said...

sedyhnye saya kalau cikgu saya marahkan smpai mcm ni... =(

p/s: bdk2 skola, sila mntk maap kt cikgu korang ni... fail exam korang klu cikgu murka smpai mcm ni...

NooR AzNa AwAng said...

alangkah bagusnye kalau student saya macam kamu..tenang hidup saya...