Sunday, May 29, 2011

Alahai la Mama

Esok mau balik kampung tercinta ku..telah aku senarai kedai makan yang akan aku terjah bersama suami..nak makan itu makan ini..rasa macam sume bende nak sumbat dalam perut neyh..ginilah keadaannya bila merantau negeri lain kan..kat tempat ni takde kedai2 makan yang boleh masuk dengan selera aku..tu sebablah sekarang ni aku dah malas nak keluar makan kedai...pergi mana-mana kedai pun, semuanye menghampakan aku..huhuhu..Kalau rasa tak larat nak masak, aku akan pikir banyak kali dulu sebelum decide nak makan kat mana...tapi sudahnye rumah jugak tempat kami menjamu selera hasil dari air tangan aku sendiri...nasib baiklah si suami bukan jenis cerewet sangat bab makan...sebab tu kalau ngidam pape kan, akan aku peram dulu sampai cuti sekolah..balik kampung, semua benda aku hentam..alamatnye bile p check berat, naik mendadak..pastu aku jadi takut, muka pucat macam hantu..kemudian barulah kalut nak jaga berat, kawal itu kawal ini..takut kene penyakit bukan-bukan masa mengandung..mintak jauhlah dari semua tu..huhu

Hah, bercakap sal makan-makan ni kan hari ni aku terlebih rajin pulak..ditambah pulak ade pemangkin (iaitu suami aku) dalam rumah ni, menjadikan aku terasa kuat dan bersemangat waja..sudahnnya aku buat dua benda dalam satu masa..buat kek coklat moist tanpa telur dan dinner dengan spagetti bolognaise+meatballs..kenyanggggg...macam ikan buntal kami berdua..

nah ini gamba kek kami..spagetti tak sempat nak snap sebab masa tu tengah kebulur giler sampai masing-masing makan pun dalam keadaan silent mode..hehehe..

eggless chocolate cake
_gamba kek yang blurrrr_

0 comments: