Wednesday, June 5, 2013

1 tahun 8 bulan

Assalamualaikum..


26 Mei 2013 - genap setahun lapan bulan umur anak aku. Baru yang pertama dan belum ada perancangan lagi untuk menambah bilangan ahli keluarga kami. Ya, memang kami merancang. Mungkin sebab aku belum lagi jadi superwoman, sebab tu la kot belum bersedia untuk menambah. Lagipun saiz badan aku yang memang gile ketara memboyot dan membesar, menyebabkan aku menangguhkan dulu keinginan untuk anak kedua. Sapa tak teringin nak timang baby lagi. Tapi aku kena capai target aku dulu. Iaitu kena pastikan saiz badan aku normal macam dulu. Aku tak sedia la nak mengandung dengan keadaan saiz badan aku yang double trouble ni. Dulu orang cakap kalau menyusu badan, cepat kurus. Tapi aku tak. Lepas menyusu mesti nak makan..Lapor yang teramat. Bila dah makan, konfem tenaga yang aku guna masa menyusukan anak telah digantikan semula hasil daripada makan. Cuba korang cakap, macam mana aku tak gemuk..HahHa..Pastu bila dah bercerai susu dengan anak,konon nak diet tapi tak jugak. Masih lagi nak makan. Non stop.. Sampai suami dah banyak kali duk kasi hint suh berhenti makan..huhu..

Ala aku gemuk pun pasal aku tak suka buat pembaziran. Yela agaknya mungkin sifat mak-mak kot, bila tengok nasi ada lebih, lauk ada lebih..mesti sedaya upaya untuk habiskan..Sayang la nak buang macam tu...Rezeki tu.. Mak aku penah cakap, kalau kita selalu membazir, nanti susah untuk rezeki nak datang dekat kita..Sebab aku pegang prinsip tu la aku habiskan jugak..Nak simpan esok, konfem2 tak makan jugak. Sudahya jadilah macam di bawah ni.
aku yang berbaju biru yang tengah minum..besar kan..huhu

Hmmm.. (mode: mengeluh)


Target aku raya ni boleh pakai baju kebaya zaman anak dara dulu..



Sila doakan untuk saya supaya fokus dengan target saya tu.. Aja Aja Fighting!!

Blog usang dan bersawang

Assalamualaikum..

Sudah bertahun rasanya tak menyinggah dan mengemaskini apa yang patut dalam blog ni..sudah lama terbiar sepi..kalau rumah dibiarkan kosong,agaknya mungkin dah lama dipenuhi dengan makhluk-makhluk yang nyata dan 'tidak nyata' kan. ;)
Malam ni tergerak hati pulak nak mengaktifkan balik minat aku suatu ketika dulu. Di tambah pulak dengan keizinan dari suami tercinta, so takde masalah lah. Hmmm nasib baik dapat hubby yang sporting dan tak kuat jeles (Alhamdulillah syukur dengan nikmat Mu ini ya Allah). Lagipun kan di tu sebenarnya dalam diam memang suka baca blog merapu aku. Masa zaman kami nak kenal-kenal dolu-dulu. Hihi..

Jadi macam biasa, bila dah berblog tak sah kalau tak letak gamba macam-macam. Kalau tak letak rasa macam kurang rencahnya. Kira memang benda wajib untuk kita pertontonkan dekat anda semua (ceh, perasan ada orang nak baca..ekeke)..Contohnya kalau kita masak, benda wajib yang perlu kita letak dalam masakkan kita mesti la gula dan garam kan (sori, I tak pakai ajinomoto). Kalau tak letak, tak ke tawar setawarnya. Dan dan tang tu jugak tak jadik nak makan. Kalau bagi kat suami pun kena komplen. Hanya suami-suami tertentu je yang mampu menelan segala-galanya demi isteri tercenta (perghh..feeling sakan mak malam ni kan..hihi)

Jadi untuk permulaan perjalanan baru dalam blog aku ni, aku letak gamba anak je ye ;)

Nur Qaisara Eryna bt Mohd Khairi