Wednesday, August 27, 2014

INGIN TAHU RAHSIA BERHENTI MEROKOK DENGAN SELAMAT

Kita tahu merokok itu berbahaya. Malah lagi teruk insan-insan yang berada di sekeliling perokok turut menghadapai risiko berbahaya.

Tahu tak pada setiap sedutan asap rokok sebenarnya mengandungi sebanyak 4,000 jenis bahan kimia yang boleh memudharatkan badan.


Cer tengok pic kat atas, ni sebahagian je tau. Korang tak ngeri ke tengok suma2 kat atas tu ada dalam badan korang hasil dari korang menyedut rokok. 

Dah la berbahaya..membahayakan orang lain...pastu membazir lagi... Ini menunjukkan bahawa rokok memudaratkan manusia, sebab itulah dari pandangan Islam mengatakan bahawa rokok ini HARAM 






Nak berhenti merokok atau nak suruh dieorang berhenti merokok? Bukan senang ye. Ibaratkan seperti hidayah dari Allah... dan tak semua orang faham akan kepentingan kesihatan kepada kita. Bukan untuk sekarang tapi untuk 10 tahun akan datang. 

“Kesihatan itu adalah mahkota di atas kepala orang yang sihat dan ia tidak dapat dilihat melainkan orang yang sakit"

Tapi sekiranya anda sayangkan mereka, apa kata anda hadiahkan kepadanya dengan suplemen yang berupaya melindungi perokok tegar dari keracunan darah iaitu Vitamin C. 

Vitamin C ni bukan sahaja bagus untuk kulit supaya cantik tapi ia berupaya mencantumkan bahan logam berat seperti plumbum, raksa, arsenik dan lain-lain toksik menjadikan ianya tidak bahaya pada buah pinggang dan dapat dinyahkan daripada badan dengan lebih mudah. Mereka yang merokok patut menjadikan vitamin C sebagai kawan baik kerana ia dapat membersihkan darah dan mengelakkan buah pinggang anda daripada mengalami kerosakan yang teruk. 

Kepada perokok yang sudah lama ingin berhenti merokok pula, ambillah Vivix sebagai caranya, sangat mudah, hanya ambil Vivix setiap hari sahaja.


Berikut adalah testimoni perokok yang mampu berhenti selepas mengamalkan suplemen VIVIX;




Kenapa VIVIX bagus untuk perokok?
Ramuan yang terdapat di dalam Vivix adalah 10 kali ganda lebih hebat dari reservatrol.

✔ Antioksidan yang tinggi dapat memperbaiki sel-sel tubuh yang rosak akibat asap rokok.

✔ Diet antioksidan yang betul mampu mengurangkan pengaruh merokok disamping mengurangkan ketagihan nikotin

✔ Antioksidan dapat membantu menstabilkan radikal bebas yang tidak stabil akibat nikotin.

✔ Antioksidan membantu melindungi dan memperbaiki semula DNA yang telah terjejas akibat nikotin

Jadi tidak mustahil Vivix dapat membantu mereka yang ingin berhenti merokok. Pengambilan supplement boleh membantu perokok tegar diluar sana untuk menghentikan tabiat merokok yang secara terang-terangan mampu membahayakan kesihatan.


Disclaimer:
* Segala kenyataan di dalam blog ini tidak dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah. Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Untuk order:


Saya adalah Pengedar Shaklee yang sah diseluruh Malaysia. COD area Parit Buntar, Bagan Serai & Nibong Tebal. 

Hubungi : 
AZNA - 0136295367
FB: Noor Azna 

0 comments: