Wednesday, August 20, 2014

Mealshake memang awesome!

Tetiba malam ni menderu idea-idea nak kongsi pasal mealshake dengan orang yang sudi baca blog saya ni..(TQ ye!)

Selalunya ibu-ibu yang majoriti membeli MEALSHAKE. Apa tujuannya? Untuk bagi anak kan. sebab anak terlampau susah nak makan atau dalam istilah omputihnya 'PICKY EATER' kan. Betul tak?HEHE

Situasi yang sama juga berlaku kat saya. Bilamana semua usaha dan cara telah dilakukan, masih berada di tahap yang sama. 

Pernah tengok kawan beli Mealshake pastu duk cite perubahan anaknya. Tapi masa tu tak sampai seru lagi kot. Entahlah macam tak percaya atau saya SOMBONG & KEDEKUT!Hahaha..

Baiklah dipendekkan cerita, lepas daftar jadi ahli shaklee, tetiba macam nak beli produk tu. Nak cuba bagi makan kat anak. Kira ni ikhtiar terakhirla. 

Pernah dengar tak bila orang cakap anak kalu aktif takde masalah. Jadi saya fikir die makan sikit-sikit dan minum susu mungkin dah cukup kot. Oleh kerana itu, ku sanggup beli susu yang memahal konon nak supply nutrien yang die tak ambil dalam pemakanan die secukupnya.

Pastu bila give up mudah sangat pikir "anak aku baka kurus kot" tu yang tak naik-naik.(konon ayat penyedap hati). Padahal anak orang lain susu berbotol-botol boleh je jadi gemuks debokss. Jeles mak hokey! 

Lagi satu kalau parents mai umah hujung minggu, mesti mak saya ngomel-ngomel sebab anak macam makin kurus sgt2 dowh. Owh tak sanggup nak dengar. Tapi die macam tu jugak. Sedih sekejap..SOBS

Tapi tu dulu. Sekarang dah sedar dah. Sekarang dah hepi dah. Tapi bila pikir balik macam MENYESAL je. MENYESAL tak grab peluang ni cepat-cepat. Owh sesal pendapatan tiada gunanya. HUHU. Harus pandang ke depan. Yesss!

Serius lepas seminggu amalkan mealshake. Letak sesudu dalam susu dia. Alhamdulillah dengan izin Allah, nampak dah perubahan nafsu makan die. Sentiasa nak mengunyah je keje die. Kalu pepagi tu amik biskut beberapa keping, dok kejap pastu bukak peti ais amik koko krunch plak. Krukk krukk krukk. Kadang-kadang pepagi buta die mintak nasi. Jenuh mak kocoh-kocoh bangun masak nasi nak suap kat dia. Takpela penat pun janji selera anak mengancam!HEHE

Jadi memang mealshake awesome. Dulu saya tak percaya sekarang ya saya percaya. Siap suggest kat kawan-kawan lagi yang ade masalah anak PE ni. 


Nah, ni saya lekatkan beberapa lagi kebaikan yang boleh diperolehi dari mealshake. Selamat membaca!



Untuk order:

Saya adalah Pengedar Shaklee yang sah diseluruh Malaysia. COD area Parit Buntar, Bagan Serai & Nibong Tebal. 

Hubungi : 
AZNA - 0136295367
FB: Noor Azna 

0 comments: