Monday, September 8, 2014

1001 KHASIAT TEH UNTUK SI PENGAMALNYA

TEH?

Saya memang peminat TEH. Bila cuaca panas, minuman yang akan saya order adalah TEH O AIS. Bila minum terasa segarnya. HEHE. Tapi saya tak suka TEH yg dicampur dengan susu. Malah memang terbukti bahawa teh yang dicampur dengan susu waima susu pekat manis, segala zat-zatnya akan hilang. Rugi! Lebih elok kalau minum teh kosong je. HEHE

Baiklah, terus kepada topik hari ni......

Tahukah anda, teh sudah diamalkan sejak zaman dahulu kala lagi terutamanya dalam bidang perubatan di negara Jepun & China. Kenapa sangat popular dalam bidang perubatan? Sebab TEH mempunyai 1001 khasiat buat si pengamalnya dan teh ni ada macam-macam jenis ; TEH HIJAU, TEH MERAH, TEH PUTIH & TEH ROOIBOS.

Kajian menunjukkan bahawa teh adalah kunci kepada kulit yang cantik. Ini kerana kandungan antioksidannya yang tinggi serta bersama kumpulan vitamin penting termasuk vitamin C & E serta karotenoid & flavonoid. Gabungan kesemua vitamin & antioksidan di dalam teh berfungsi sebagai pertahanan yang dapat melindungi kulit daripada elemen merosakkan dari persekitaran & pemakanan kita sendiri.

Shaklee juga telah memperkenalkan satu produk menggunakan kombinasi beberapa jenis TEH yang diberi nama CINCH ENERGY TEA MIX


Ia selamat & merupakan penggalak tenaga semulajadi kerana di dalamnya telah ditambah dengan taurina.

Cinch Energy Tea Mix adalah pilihan yang terbaik bagi menggantikan minuman kopi, soda atau manisan.

Bagi anda yang masih dalam proses menguruskan badan, saya cadangkan untuk amalkan CINCH ENERGY TEA MIX, kerana ia dapat meningkatkan tenaga & ketahanan tubuh serta mampu mengawal nafsu amakan anda. :)

Cinch Energy Tea Mix boleh diambil dalam keadaan sejuk atau panas... =)

Untuk order:


Saya adalah Pengedar Shaklee yang sah diseluruh Malaysia. COD area Parit Buntar, Bagan Serai &; Nibong Tebal. 

Hubungi : 
AZNA - 0136295367
FB: Noor Azna 

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.






2 comments:

Oh Kiji said...

sememangnya dan terbukti teh mempunyai pelbagai khasiat.Saya sendiri pun mengamalkan meminum teh ini.

Untuk pembaca blog aznaqlate,saya ada menulis 1 artikel tentang Khasiat teh hijau ini.Didalam artikel saya ini saya ceritakan macam mana kita boleh menguruskan badan dengan mengamalkan meminum teh hijau.

Juga saya senaraikan penyakit2 yang boleh dicegah dengan mengamalkan meminum teh hijau.

Jadi jika ada kelapangan masa sila2 lah lawat blog saya.

NooR AzNa AwAng said...

Terimakasih Oh Kiji