Friday, June 3, 2016

PUNCA SAKIT KEPALA & PUASA

"Hai orang-orang yang beriman, diwajibkan atas kamu berpuasa sebagaimana telah diwajibkan ke atas orang-orang sebelum kamu, agar kamu bertaqwa". (Al-Baqarah: 183)

Hanya tinggal 2 hari sahaja lagi sebelum Ramadhan. Dah buat persediaan untuk menyambut bulan yang penuh barakah ni?

Selalunya bila berpuasa mesti akan timbul masalah sakit kepala/migrain.
Yang tak penah migrain pun boleh dapat migrain bila puasa. 

Tahu tak punca terjadinya sakit kepala?

DEHIDRASI iaitu kekurangan air dalam badan kita

Dah jadi satu tabiat bagi kita bila nak buka puasa je mesti kena ada makanan yang manis-manis, ada minuman berais yang macam-macam perisa dan warna
Sampaikan hanya sikit sangat kita minum air kosong

Padahal sehari suntuk badan kita berpuasa dan menyebabkan badan kita kekurangan nutrien
Tapi bila berbuka je kita mesti pentingkan nafsu makan kita

Akhirnya esoknya ramai yang mengadu sakit kepala

So nasihat saya agar perbanyakkan minum air kosong di waktu malam
Selain tu untuk mengekalkan kandungan bendalir dalam badan yang lebih lama, boleh amalkan PERFORMANCE DRINK perisa oren sedap ni


Jangan ambil 100plus sebab kandungan gula dalam 100plus saaangat la tinggi. Boleh kena kencing manis hokey!

Ingin dapatkan produk ini secara kad debit / kad kredit boleh klik imej di bawah:

Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:


NOOR AZNA BINTI AWANG
♥ sms/whatsApp: 013-6295367
♥ Emel : teacherazna@gmail.com

♥ Fb: www.facebook.com/vitaminhalalsuci sila klik LIKE utk info terkini.





SET MENGANDUNG SELAMAT!

Lalui tempoh mengandung dengan lebih sihat

ramai yang tak ambil berat vitamin-vitamin semasa mengandung.

tau tak kekurangan vitamin dan mineral akan beri kesan jangka pendek dan jangka panjang kepada si ibu dan baby dalam kandungan.

masa mengandung kita akan terasa lapar dan mengidam macam. ini adalah isyarat bahawa tubuh tidak cukup nutrisi.

Malangnya kadang kita terjemahkan signal tersebut dengan makan makanan yang tan berkhasiat dan bagi kesan yang lebih buruk.. amalkan set mengandung lengkap dari Shaklee.

Vitamin semulajadi.Tanpa bahan bahan sintetik dan di yakini oleh ramai ibu-ibu

Pilih yang terbaik.
Pilih Shaklee.

Always Safe. Always Green. Always Work.


Ingin dapatkan produk ini secara kad debit / kad kredit boleh klik imej di bawah:

Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:


NOOR AZNA BINTI AWANG
♥ sms/whatsApp: 013-6295367
♥ Emel : teacherazna@gmail.com

♥ Fb: www.facebook.com/vitaminhalalsuci sila klik LIKE utk info terkini.